Genel Bilgi
Kod | RTV239 |
Ad | Oyuncu Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Batuhan KALAYCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Batuhan KALAYCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Film yapımında yönetmenin oyuncu seçimi, oyuncuyla senaryo çözümlemesi, sette oyuncu yönetimi konularında kullanılan teknikleri öğrencilere aktarır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Oyunculuğun Tarihsel Gelişimi,Tiyatro Oyunculuğu ve Kamera Önü Oyunculuğu Karşılaştırılması,Ses ve Diksiyon,Sahneleme,Beden Dili ve Fiziksel Performans,Duygu Aktarımı ve İçsel Yaşantı,Metod Oyunculuk Teknikleri,Oyuncu Psikolojisini Yönetmek,Kamera Önü Doğaçlama,Mİse-en-Scene teknikleri,Kamera Hareketleri ve Oyun,Dekupaj ve senaryo çekim planı,Prova hazırlık teknikleri,Montaja göre oyun yapılandırması; konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Derse ait bir ön koşul gerekmemektedir.
Kaynaklar
Eğitmene ait ders notları ve ders üzerine yayımlanmış bilimsel yayınlar.
Notlar
Ayrıca ders kaynağına ihtiyaç duyulmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Film yapımında yönetmenin oyuncu seçimi sürecini keşfeder. |
ÖÇ02 | Oyuncuyla senaryo çözümlemesi, sette oyuncu yönetimi konularında kullanılan teknikleri keşfeder ve yorumlar. |
ÖÇ03 | Empati yeteneği gelişir ve iletişim becerileri güçlenir. |
ÖÇ04 | Kendini daha doğru ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve televizyon programcılığı ile ilgili genel kavramları, mesleki terimleri, ilkeleri ve yapım özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya kuruluşlarında haber üretim aşamasında geçerli temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe üretilen haber, haber röportaj, köşe yazısı-fıkra, sohbet, makale, eleştiri, portre, biyografi, hatıra,gezi yazısı, radyo program metni, televizyon program metni, senaryo yazma ve çeşitli türde radyo ve televizyon programları oluşturabilecek temel bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel tasarım, grafik-animasyon- film çekme, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işleyebilmek ve kurgu yapabilmek için gerekli mesleki kazanımlara sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo ve televizyon programı öneri formu hazırlar, radyo ve televizyon program metni yazar, çeşitli formatlarda radyo ve televizyon programlarının nasıl yapılacağının açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türleri (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu tekniklerini uygular, kurgu yapar, reklam, dizi ve film senaryosu yazar, grafik tasarım-animasyon konularını ve çekim tekniklerini bilir, film çeker, teknolojik araçları etkin kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında iyi tanımlanmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek adına eleştirel ve yaratıcı düşünme; uygulamalarda ise gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri hayata nasıl geçirebileceğini göstermek için uygun yöntem, araç ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında Alanı ile ilgili konularda, mesleki yasal mevzuatı dikkate almak suretiyle , etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek medya sektöründe (gazete,internet, dergi, radyo ve televizyon kuruluşları vb.) üretilen ürünlerin içeriklerini hazırlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Radyo Tv. alanında, medya ve iletişim sektöründe (yazılı-görsel -işitsel-internet vb.) çeşitli uzmanlık alanlarına uygun ürün ortaya koyarken mesleki açıdan teknolojik araçları ve donanımları (telefon, kamera , bilgisayar, fotoğraf makinesi, kayıt cihacı vb.) etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve disiplinlerarası da dahil ilgili takımlarda çalışma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerektiğinde Sorumluluğu bizzat üstlenmek ve diğer çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve mesleki ihtiyaçları karşılayacak şekilde bir süreci yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanarak, mesleği ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini (kurs, seminer, araştırma, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim vb.yöntemlerle) sürekli geliştirmek suretiyle çalışma hayatında kullanabilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Medya sektöründe, gerçek ve doğru bilgiye ulaşabilmenin tek yolunun sağlıklı, etkin, doğru ve güçlü bir iletişim kurmaktan geçtiğini bilir ve bunu gerçekleştirirken etkili bir Türkçe ve diğer yabancı dillerden bir veya birkaçını kullanması gerekliliğini kavrar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Radyo Tv. alanında ve medya sektöründe meslektaşlarla, diğer kişilerle ve ilgili hedef kitlelerle iletişimde internetin gücünü bilir ve aktif olarak sosyal paylaşım sitelerini ve twiterı kullanabilmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cemiyet hayatında Protokol ve sosyal davranış kurallarını açıklar, yerine göre kararlar verir ve insiyatif kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve Televizyon Programcılığı ile ilgili temel, uygulamalı ve teorik bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türler (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, senaryo yazar ve kurgu yapar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanda hizmet verirken, insan hak ve özgürlüklerini dikkate alarak ve demokrasi çerçevesinde; toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve meslek etiğine önem vererek, özel ve kamusal alan ayrımı kapsamında bilinçli şekilde hizmet verir.. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oyunculuğun Tarihsel Gelişimi | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tiyatro Oyunculuğu ve Kamera Önü Oyunculuğu Karşılaştırılması | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ses ve Diksiyon | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sahneleme | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Beden Dili ve Fiziksel Performans | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Duygu Aktarımı ve İçsel Yaşantı | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Metod Oyunculuk Teknikleri | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oyuncu Psikolojisini Yönetmek | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kamera Önü Doğaçlama | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mİse-en-Scene teknikleri | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kamera Hareketleri ve Oyun | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dekupaj ve senaryo çekim planı | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Prova hazırlık teknikleri | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Montaja göre oyun yapılandırması | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Herhangi bir ön koşula ihtiyaç duyulmaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |