Genel Bilgi
Kod | RTV240 |
Ad | Kısa Film Yapımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BERİN YOCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Film yapım sürecinin yapım öncesi ve sonrası aşamaları için gerekli teknik ve entelektüel becerilerin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kısa film yapının tarihsel süreç ve türleri ile ilgili bilgi verilmesi, sahnelerin düzenleniş mantığına uygun çekim tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Daniel ARİJON, Film Dilinin Grameri, Es Yayınları Bülent VARDAR, Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri, Beta Yayınları Yuriy M. Lotman, Sinema Estetiğinin Sorunları, Çev. Oğuz Özügül, 2. Baskı, Ankara, Öteki Sinema Yayınları, 1999 Mario Pezzella, Sinemada Estetik, Çev. Metin Gönen, 1.Baskı, İstanbul, Es Yayınları, 2006
Notlar
Çekim Teknikleri Ders Notları, Berin YOCA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendine ait film fikri geliştirir. |
ÖÇ02 | Bir hikayeye ait olay örgüsünü geliştirir. |
ÖÇ03 | Bir filmi oluşturan çekim, sahne ve sekansları tanımlar. |
ÖÇ04 | Çok boyutlu özelliğe sahip karakter yaratımı yapar. |
ÖÇ05 | Metin içerisinde diyalog çeşitlemeleri yapar. |
ÖÇ06 | Film çekiminde çalışan kişilerin grevlerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Kendi film ekibini olusturur. |
ÖÇ08 | Görev, yetki ve sorumluluk temelli işbölümü yapar. |
ÖÇ09 | Film proje dosyası hazırlar. |
ÖÇ10 | Amacına uygun mekan seçimi yapar. |
ÖÇ11 | Karakterlerin özelliklerine uygun oyuncu seçer. |
ÖÇ12 | Amacına uygun görüntü tasarımı yapar |
ÖÇ13 | Konuya uygun sahne düzenlemesi yapar |
ÖÇ14 | Durağan ve hareketli sahne çekimi yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve televizyon programcılığı ile ilgili genel kavramları, mesleki terimleri, ilkeleri ve yapım özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya kuruluşlarında haber üretim aşamasında geçerli temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe üretilen haber, haber röportaj, köşe yazısı-fıkra, sohbet, makale, eleştiri, portre, biyografi, hatıra,gezi yazısı, radyo program metni, televizyon program metni, senaryo yazma ve çeşitli türde radyo ve televizyon programları oluşturabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel tasarım, grafik-animasyon- film çekme, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işleyebilmek ve kurgu yapabilmek için gerekli mesleki kazanımlara sahiptir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo ve televizyon programı öneri formu hazırlar, radyo ve televizyon program metni yazar, çeşitli formatlarda radyo ve televizyon programlarının nasıl yapılacağının açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türleri (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu tekniklerini uygular, kurgu yapar, reklam, dizi ve film senaryosu yazar, grafik tasarım-animasyon konularını ve çekim tekniklerini bilir, film çeker, teknolojik araçları etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında iyi tanımlanmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek adına eleştirel ve yaratıcı düşünme; uygulamalarda ise gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri hayata nasıl geçirebileceğini göstermek için uygun yöntem, araç ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında Alanı ile ilgili konularda, mesleki yasal mevzuatı dikkate almak suretiyle , etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek medya sektöründe (gazete,internet, dergi, radyo ve televizyon kuruluşları vb.) üretilen ürünlerin içeriklerini hazırlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Radyo Tv. alanında, medya ve iletişim sektöründe (yazılı-görsel -işitsel-internet vb.) çeşitli uzmanlık alanlarına uygun ürün ortaya koyarken mesleki açıdan teknolojik araçları ve donanımları (telefon, kamera , bilgisayar, fotoğraf makinesi, kayıt cihacı vb.) etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve disiplinlerarası da dahil ilgili takımlarda çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerektiğinde Sorumluluğu bizzat üstlenmek ve diğer çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve mesleki ihtiyaçları karşılayacak şekilde bir süreci yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanarak, mesleği ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini (kurs, seminer, araştırma, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim vb.yöntemlerle) sürekli geliştirmek suretiyle çalışma hayatında kullanabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Medya sektöründe, gerçek ve doğru bilgiye ulaşabilmenin tek yolunun sağlıklı, etkin, doğru ve güçlü bir iletişim kurmaktan geçtiğini bilir ve bunu gerçekleştirirken etkili bir Türkçe ve diğer yabancı dillerden bir veya birkaçını kullanması gerekliliğini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Radyo Tv. alanında ve medya sektöründe meslektaşlarla, diğer kişilerle ve ilgili hedef kitlelerle iletişimde internetin gücünü bilir ve aktif olarak sosyal paylaşım sitelerini ve twiterı kullanabilmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cemiyet hayatında Protokol ve sosyal davranış kurallarını açıklar, yerine göre kararlar verir ve insiyatif kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve Televizyon Programcılığı ile ilgili temel, uygulamalı ve teorik bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türler (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, senaryo yazar ve kurgu yapar. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanda hizmet verirken, insan hak ve özgürlüklerini dikkate alarak ve demokrasi çerçevesinde; toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve meslek etiğine önem vererek, özel ve kamusal alan ayrımı kapsamında bilinçli şekilde hizmet verir.. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir film için fikir oluşturmak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tretman ve yaklaşım metni yazımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Film fikirlerini geliştirme ve sinopsis | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Karakter geliştirme safhası | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
5 | Senaryolaştırma ve diyalog yazımı, diyalog geliştirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
6 | Yapım departmanları ve görevleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
7 | Bir film ekibinin oluşturulma aşaması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bir film ekibinin oluşturulma aşaması, ekibin görev sorumlulukları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bir film proje dosyası hazırlama süreci | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mekan seçimi ve keşfi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Oyuncu seçimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Kısa film örnek sahne çekimleri -1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Kısa film örnek sahne çekimleri -2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Kısa film örnek sahne çekimleri -3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |