Genel Bilgi
Kod | POLS427 |
Ad | Critical Terrorism Studies |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Kasım TİMUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, terörizm hakkındaki temel teorik ve ampirik tartışmalara bir giriş sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, aşağıdaki konuları kapsamaktadır: i) Terörizme ortodoks ve eleştirel yaklaşımlar, ii) Terörizm ile küresel siyaset arasındaki ilişkiler, iii) Terörizm üzerine güncel konular ve tartışmalar.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Jackson, Richard (2016). Routledge handbook of critical terrorism studies. New York: Routledge. Stump, Jacob L. & and Dixit, Priya (2013). Critical terrorism studies: An introduction to research methods. London and New York: Routledge. Martin, Gus (2017). Terörizm: Kavramlar ve Kuramlar. Adres Yayınları. Chomsky, Noam, Herman, Edward S., O’Sullivan, Gerry & George, Alexander (1999). Terörizm Efsanesi. Ayraç Yayınevi. Chaliand, Gerard & Blin, Arnaud (2016). Terörizmin Tarihi: Antikçağdan IŞİD’e. Nora Kitap. Gofas, Andreas, English, Richard, Kalyvas, Stathis N. & Chenoweth, Erica (2022). Terörizmin El Kitabı. Siyasal Kitabevi.
Notlar
Borradori, Giovanna (2008). Terör Günlerinde Felsefe: Jürgen Habermas ve Jacques Derrida ile Diyaloglar. Yapı Kredi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Terörizm ve ilişkili kavramları eleştirel bir şekilde tartışmak |
ÖÇ02 | Terörizm konusundaki literatürü karşılaştırmalı bir perspektifle inceler. |
ÖÇ03 | Terörizm ile uluslararası müdahaleler arasındaki ilişkiyi tartışır. |
ÖÇ04 | Terörizme karşı küresel savaşın, yerel, bölgesel ve uluslararası etkilerini ve sonuçlarını tartışır. |
ÖÇ05 | Eleştirel Terörizm Çalışmaları’nın temel fikirlerini ve eleştirilerini karşılaştırmalı olarak tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Giriş: Terörizm Nedir? | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Uluslararası İlişkilerde Terörizm Çalışmaları | Stump & Dixit (2013) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Terörizme Ortodoks ve Eleştirel Yaklaşımlar | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Terörizm ve Uluslararası İlişkilerin "eleştirel teorileri" | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | 11 Eylül Sonrası Küresel "Terörizmle Savaş" | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | "Devlet Terörizmi" sorunu | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Terörist Özneyi Anlamlandırmak | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Jackson (2016) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kavramsal Tartışma : "Yeni Terörizm" | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kavramsal Tartışma: "Dini Terörizm" | Stump & Dixit (2013) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kavramsal Tartışma: "Sağ Kanat Terörizm" | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Toplumsal Hareketler ve Terörizm | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Toplumsal Cinsiyet ve Terörizm | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | El-Kaide ve "İslam Devleti" Örgütü | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Hamas | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |