Genel Bilgi
Kod | POLS412 |
Ad | Topics in European Integration |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Gökçe YİĞİT CEYDİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin AB'de yönetim, AB politikaları ve kurumları konularında teorik, kavramsal ve pratik bilgilerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, lisans öğrencilerine Avrupa bütünleşme süreçleri ve bütünleşme teorileri konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte, Avrupa bütünleşme sürecinin geçirdiği krizler ve bu krizlere ilişkin bütünleşme teorilerinin sunduğu çözüm önerilerini anlamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders Avrupa bütünleşme süreci alanında çeşitli teorik, kavramsal ve güncel konulara yoğunlaşmaktadır. Ders, Avrupa bütünleşmesini ele alan geleneksel teorilerle başlamakta ve güncel eleştirel bütünleşme teorilerinin Avrupa bütünleşmesindeki gelişmeleri nasıl ele aldığını inceleyerek devam etmektedir. Bu bağlamda, öğrenciler Avrupa bütünleşmesinin son dönem krizlerini analiz etmek için bütünleşme teorilerinin temel metinlerini okuyacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Medrano, J. D. (2021). Framing Europe. In Framing Europe. Princeton University Press. Wiener, A. (2019). European Integration Theory. Oxford University Press. Rosamond, B. (2000). Theories of European Integration. Red Globe Press.
Notlar
Leuffen, D., Rittberger, B., & Schimmelfennig, F. (2013). Differentiated Integration: Explaining Variation in the European Union (No. s 40). Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Avrupa bütünleşme süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | AB kurumları, AB üye ve aday ülkeler ve üçüncü ülkeler arasındaki ilişkileri eleştirel yaklaşımla anlar ve analiz eder. |
ÖÇ03 | AB düzeyinde yapılan çeşitli politikaları, hukuki ve kurumsal mekanizmaları değerlendirir. |
ÖÇ04 | AB'nin küresel siyasi ilişkilerde rolünü eleştirel yaklaşımla kavrar. |
ÖÇ05 | Geleneksel Avrupa bütünleşme teorilerinin temel varsayımlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Avrupa bütünleşmesine ilişkin güncel tartışmaları analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Avrupa bütünleşmesi tarihsel süreç | Detaylı haftalık okuma listesi öğrencilere ilk derste verilecektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Avrupa bütünleşmesi teorileri I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Avrupa bütünleşmesi teorileri II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Avrupa birliği kurumları ve AB politika yapım süreci I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Avrupa birliği kurumları ve AB politika yapım süreci II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa Birliği genişleme politikası I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Avrupa Birliği genişleme politikası II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avrupa Birliği ve sivil toplum | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | AB insan hakları politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Avrupa Birliği komşuluk politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Avrupa Birliği dış ve güvenlik politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | AB göç politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Avrupa Birliği ve küresel politikalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Avrupa Bütünleşmesinde Güncel Gelişmeler: Krizler Döneminde Avrupa Bütünleşmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Tekrar dersi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |