ST040 Öncelikli Kirleticiler Analiz Yöntemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST040
Ad Öncelikli Kirleticiler Analiz Yöntemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. EVŞEN GÜZEL


Dersin Amacı / Hedefi

Su Kirliliği analizlerinde kullanılan laboratuvar malzemelerini ve cihazları tanmak, çözelti hazırlama, kalibrasyon noktası belirleme ve hazırlama tekniklerini öğrenmek, öncelikli kirleticilerin analizleri için numune alma ve numune hazırlama ve enstrümantal analiz yöntemlerini bilmek. Metod validasyonu yapabilmek, öncelikli kirleticilerin çevresel durumunu yorumlayıp, çevresel risk değerlendirmesi yapabilmektir.

Dersin İçeriği

Su kirliliğinde kullanılan kimyasal analizlerin genel özellikleri ve önemli hususlar, sucul ekosistemlerdeki öncelikli kirleticilerinin (ağır metaller, petrol kirliliği, organik kirletici tipleri, kalıcı organik kirleticilerin (POPs) biyosit ve pestisitler, kişisel bakım ürünleri ve farmasötikler (PPCPs) vs.) analiz yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

APHA, 1999. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. American Public Health Association, American Water Works Association, Water Environment Federation. Skoog, West, Holler 1999.

Notlar

Geissen, Violette, Hans Mol, Erwin Klumpp, Günter Umlauf, Marti Nadal, Martine van der Ploeg, Sjoerd E. A. T. M. van de Zee, and Coen J. Ritsema. 2015. “Emerging Pollutants in the Environment: A Challenge for Water Resource Management.” International Soil and Water Conservation Research 3(1):57–65. doi: 10.1016/j.iswcr.2015.03.002. Richardson, Susan D., and Thomas a Ternes. 2005. “Water Analysis: Emerging Contaminants and Current Issues.” Analytical Chemistry 77(12):3807–38. doi: 10.1021/ac058022x.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ÖÇ01- Su Kirliliği analizlerinde kullanılan laboratuvar malzemelerini ve cihazları tanır.
ÖÇ02 ÖÇ02- Çözelti hazırlama, kalibrasyon noktası belirleme ve hazırlama tekniklerini kavrar.
ÖÇ03 ÖÇ03- Öncelikli kirleticilerin analizleri için numune alma ve numune hazırlama tekniklerini bilir.
ÖÇ04 ÖÇ04- Öncelikli kirleticilerin analizlerinde kullanılan enstrümantal analiz yöntemlerini bilir.
ÖÇ05 ÖÇ05- Metod validasyonu yapabilir.
ÖÇ06 ÖÇ06- Öncelikli kirleticilerin çevresel durumunu yorumlayabilir.
ÖÇ07 ÖÇ07- Çevresel risk değerlendirmesi yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öncelikli kirleticilerin çevresel ortamlardaki durumu- Öncelikli kirletici analizlerinde kullanılan laboratuvar malzemelerinin tanıtımı Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
2 Çözelti hazırlama-Çözelti hazırlama uygulamaları Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Örnek alma ve örnek hazırlama yöntemleri- Örnek alma ve örnek hazırlama uygulamaları Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Örnek hazırlama yöntemleri- Spektroskopik analiz yöntemleri ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Spektroskopik analiz yöntemleri- Spektroskopik analiz yöntemleri ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Kromatografik analiz yöntemleri-Gaz Kromatografisi (GC)- Kromatografik analiz yöntemleri-Gaz Kromatografisi (GC) ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Kromatografik analiz yöntemleri- Sıvı Kramatografisi (LC)- Kromatografik analiz yöntemleri- Sıvı Kramatografisi (LC) ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Elektrokimyasal analiz yöntemleri- Elektrokimyasal analiz yöntemleri ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Pestisit analizleri- Pestisit analizleri ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Kişisel bakım ürünleri ve farmasötik analizleri- Kişisel bakım ürünleri ve farmasötik analizleri uygulamaları Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Perflorlu bileşikler ve ftalat esterlerinin analiz yöntemleri- Perflorlu bileşikler ve ftalat esterlerinin analiz yöntemleri ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Tasarlanmış nanomalzemelerin (ENMs) sucul ekosistemlerdeki durumu- Nanomalzemelerin analiz yöntemleri ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Method validasyonu ve önemi- Method validasyonu uygulamaları Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Öncelikli kirleticilerin çevresel risk değerlendirmesi yöntemleri- Öncelikli kirleticilerin çevresel risk değerlendirmesi yöntemleri ile ilgili uygulamalar Anlatıcak konu ile ilgili ön araştırma yapıp güncel bilgileri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 48 48
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.08.2024 11:11