İTS750 Türk Kitap Sanatları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (YL) (TEZLİ)
Kod İTS750
Ad Türk Kitap Sanatları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türk kültüründe kitabın yeri ve kitaba verilen önem ile medeniyet ilişkisini kavratabilmek

Dersin İçeriği

Hat, tezhip, minyatür, ebru, cild ve katı sanatları tarihi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

M.Badrettin Yazır,Kalem Güzeli 1-2;Ali Rıza Özcan, Hat ve Tezhip Sanatı, CUMBUR, Müjgan, Milli Kültürümüzde Kitap Sanatları, Ankara, 1968

Notlar

M.Badrettin Yazır,Kalem Güzeli 1-2;Ali Rıza Özcan, Hat ve Tezhip Sanatı, CUMBUR, Müjgan, Milli Kültürümüzde Kitap Sanatları, Ankara, 1968


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk kültüründe kitabın önemini açıklar
ÖÇ02 Yazma kitaplardaki sanatı tanıtır
ÖÇ03 Kitap sanatları temalı araştırma ve yayınlardan yararlanır
ÖÇ04 Tarihteki kitap sanatları ustalarını tanıtır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgileri sorumluluğu altındaki kişi ve gruplara etkin biçimde öğretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk kültür ve medeniyetinde kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Yazının ortaya çıkışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Kağıt okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Kalem ve mürekkep okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Diğer malzemeler okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Hat sanatı ve yazı çeşitleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Ekoller okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ciltleme sanatı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Ebru sanatı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Katı sanatı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Tezhip sanatı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Minyatür sanatı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Terminoloji okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.02.2025 04:01