FELS215 Medya Okuryazarlığı

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS215
Ad Medya Okuryazarlığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin geleneksel (gazete, dergi, radyo, televizyon vb.) ile yeni medyadan (internet, cep telefonu, oyun konsolları) gelen mesajları alması, algılaması, özümseyerek bilinç süzgecinden geçirmesi, eleştirel bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirmesi ve bir başkasına iletme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Medya ve okuryazarlık kavramları, Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramlar, Medya okuryazarlığı ilkeleri, Medya okuryazarlığı becerileri, Genel olarak medya okuryazarlığının dünyadaki gelişimi, Türkiye'de medya okuryazarlığının gelişimi, Medya okuryazarlığı öğretimi, Medya okuryazarlığı programı (Türkiye), Medya okuryazarlığında öğretim yaklaşımları ve etkinlik geliştirme, Medya okuryazarlığı ve eğitiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler, Medya okuryazarlığında ölçme ve değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İNAL, K. (2009). Medya Okuryazarlığı El Kitabı, Ütopya Yayınevi, Ankara.

Notlar

Büyükbaykal, C. I. (2022). Medya okuryazarlığı egitimi. İstanbul: Der Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya okuryazarlığına ilişkin temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Medya okuryazarlığı ilkelerini sıralar
ÖÇ03 Medya kavramı tartışır
ÖÇ04 Medyadan gelen mesajları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir
ÖÇ05 Medyanın dilini doğru analiz eder
ÖÇ06 Medya okuryazarlığının dünyadaki gelişimini özetler
ÖÇ07 Medya okuryazarlığında temel yaklaşımları karşılaştırır
ÖÇ08 Eleştirel bir medya değerlendirme uygulaması yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, medya ve okuryazarlık kavramları Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Medya okuryazarlığı ve ilgili kavramlar, medya okuryazarlığını gerektiren koşullar İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilgi Toplumunda Medya Okuryazarlığı ve Medya okuryazarlığı ilkeleri İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Medya okuryazarlığı becerileri İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Medya okuryazarlığının dünyadaki gelişimi İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye'de medya okuryazarlığının gelişimi İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Medya ve etkileri (radyo, TV, gazete ve dergiler) İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Medyada propaganda teknikleri İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Medya Okuryazarlığında temel yaklaşımlar İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Medya Okuryazarlığı eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları 1 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları 2 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları 3 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 13 13
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 113
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,52
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 01:51