FELS215 Medya Okuryazarlığı

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS215
Ad Medya Okuryazarlığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin geleneksel (gazete, dergi, radyo, televizyon vb.) ile yeni medyadan (internet, cep telefonu, oyun konsolları) gelen mesajları alması, algılaması, özümseyerek bilinç süzgecinden geçirmesi, eleştirel bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirmesi ve bir başkasına iletme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Medya ve okuryazarlık kavramları, Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramlar, Medya okuryazarlığı ilkeleri, Medya okuryazarlığı becerileri, Genel olarak medya okuryazarlığının dünyadaki gelişimi, Türkiye'de medya okuryazarlığının gelişimi, Medya okuryazarlığı öğretimi, Medya okuryazarlığı programı (Türkiye), Medya okuryazarlığında öğretim yaklaşımları ve etkinlik geliştirme, Medya okuryazarlığı ve eğitiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler, Medya okuryazarlığında ölçme ve değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İNAL, K. (2009). Medya Okuryazarlığı El Kitabı, Ütopya Yayınevi, Ankara.

Notlar

Büyükbaykal, C. I. (2022). Medya okuryazarlığı egitimi. İstanbul: Der Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya okuryazarlığına ilişkin temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Medya kavramı tartışır
ÖÇ03 Medyadan gelen mesajları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir
ÖÇ04 Medyanın dilini doğru analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, medya ve okuryazarlık kavramları Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Medya okuryazarlığı ve ilgili kavramlar, medya okuryazarlığını gerektiren koşullar İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilgi Toplumunda Medya Okuryazarlığı ve Medya okuryazarlığı ilkeleri İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Medya okuryazarlığı becerileri İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Medya okuryazarlığının dünyadaki gelişimi İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye'de medya okuryazarlığının gelişimi İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Medya ve etkileri (radyo, TV, gazete ve dergiler) İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Medyada propaganda teknikleri İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Medya Okuryazarlığında temel yaklaşımlar İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Medya Okuryazarlığı eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları 1 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları 2 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları 3 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 13 13
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 113
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,52
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:12