FELS217 Yaşam Felsefesi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS217
Ad Yaşam Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; felsefe, yaşam ve insan varoluşu arasındaki ilişkilere yönelik bir kavrayış sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yaşam´a yönelik çeşitli bakışlar ve yaşama kavramı incelenerek temel problemler etrafında konular ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uygur, N. (2003) Yaşama Felsefesi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

Notlar

Bauman, Z. (2022). Yaşam Sanatı. İstanbul: Ayrıntı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaşamın ne olduğunu eleştirel bir şekilde sorgular
ÖÇ02 Yaşamın anlamı ve değerine ilişkin felsefi bir bilinç elde eder
ÖÇ03 Yaşama ve iyi yaşama arasındaki ayrım ve benzerlikleri listeler
ÖÇ04 Yaşamanın anlamı problemine ilişkin farklı filozofların görüşlerini bilir
ÖÇ05 Felsefe tarihinde önemli filozofların yaşam anlayışları arasında karşılaştırma yapar
ÖÇ06 Yaşam ve tarihsellik ilişkisini fark eder
ÖÇ07 Yaşam anlayışının düşünsel temellerini tartışır
ÖÇ08 Yaşam ve felsefe arasındaki farklı ilişkileri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Felsefe açısından yaşama kavramı: yaşama ve iyi yaşama İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Felsefe tarihinde yaşama kavramına çeşitli bakışlar 1 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Felsefe tarihinde yaşama kavramına çeşitli bakışlardan kesitler 2 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yaşamanın anlamı ve değeri sorunu İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kişi, başkası ve birlikte yaşama biçimleri İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kişinin kendisi olma sorunu İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Başkasıyla diyalog ve anlama sorunu İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Deneyim ve yaşama İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yaşama ve tarihsellik İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yaşama tarzı kavramı İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaşamada yaratıcılık ve özgürlük İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yaşamada alışkanlık, düzen ve değişme İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 7 7
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 21 21
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 29 29
Toplam İş Yükü (Saat) 113
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,52
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 02:48