FELS217 Yaşam Felsefesi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS217
Ad Yaşam Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; felsefe, yaşam ve insan varoluşu arasındaki ilişkilere yönelik bir kavrayış sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yaşam´a yönelik çeşitli bakışlar ve yaşama kavramı incelenerek temel problemler etrafında konular ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uygur, N. (2003) Yaşama Felsefesi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

Notlar

Bauman, Z. (2022). Yaşam Sanatı. İstanbul: Ayrıntı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaşamın anlamı ve değerine ilişkin felsefi bir bilinç elde eder
ÖÇ02 Yaşama ve iyi yaşama arasındaki ayrım ve benzerlikleri ortaya koyar
ÖÇ03 Felsefe tarihinde önemli filozofların yaşam anlayışları arasında karşılaştırma yapar
ÖÇ04 Yaşam anlayışının düşünsel temellerini sorgular
ÖÇ05 Yaşam ve felsefe arasındaki farklı ilişkileri kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Felsefe açısından yaşama kavramı: yaşama ve iyi yaşama İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Felsefe tarihinde yaşama kavramına çeşitli bakışlar 1 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Felsefe tarihinde yaşama kavramına çeşitli bakışlardan kesitler 2 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yaşamanın anlamı ve değeri sorunu İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kişi, başkası ve birlikte yaşama biçimleri İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kişinin kendisi olma sorunu İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Başkasıyla diyalog ve anlama sorunu İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Deneyim ve yaşama İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yaşama ve tarihsellik İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yaşama tarzı kavramı İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaşamada yaratıcılık ve özgürlük İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yaşamada alışkanlık, düzen ve değişme İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 28 28
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 34 34
Toplam İş Yükü (Saat) 113
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,52
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:09