Genel Bilgi
Kod | BSB619 |
Ad | Motor Öğrenme ve Kontrol |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Motor becerilerin öğrenilmesi ve öğretilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. Motor beceri öğrenimi aşamasının planlanması ve uygulanması sürecinde amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun eğitim durumlarını hazırlama, sporda etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Motor becerilerin öğrenilmesi ve öğretilmesi ile ilgili bilgi ve beceriler, beceri öğrenimi aşamasının planlanması ve uygulanması, içerik düzenleme, uygun eğitim durumlarını hazırlama, sporda etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma, motor beceri testleri ve bireysel takım planlama
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
T. McMorris (2023). Acquisition and Performance of Sports Skills. JohnWiley & Sons Ltd. England
Notlar
Richard A. Magill.,Çeviri: M. Ş. Tiryaki. (2022). Motor öğrenme: kavramlar ve uygulamalar - Spor Yayınevi ve Kitabevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Motor öğrenme, öğrenme süreci ve beceri öğrenimini etkileyen faktörleri ile ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Yetenek gruplarını ve çeşitlerini bilir |
ÖÇ03 | Hareket planlamasını bilir tasarlar ve uygular |
ÖÇ04 | Motor kontrol teorilerini açıklar |
ÖÇ05 | . Geri bildirim ve ileri bildirim çeşitlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beceri, öğrenme, tanımlar ve beceri öğrenimini etkileyen faktörler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
2 | Motor becerilerinin genel kategorilere göre sınıflandırılması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Beceri öğreniminin aşamaları; zihinsel, ilişkilendirme-uygulama ve otonom aşamaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Becerinin temel öğeleri; hız, doğruluk, form, uyarlanabilirlik | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Yetenekler ve ayırt edici özellikleri, fiziksel yetenekleri hedefleme, yeteneklerin gruplandırılması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Bireysel farklılıklar ve değişkenleri;fiziksel fark, sosyal fark, kişilik farkı, kapasite ve başarı farkları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Beceri öğrenimi aşamaları ve özellikleri. Adams'ın iki aşamalı modeli- Fitts ve Posner üç aşamalı modeli | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı sınav ve ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Dikkat ve performans | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Algılama ve bellek | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Motor kontrol ve motor programlar, bilgiyi işleme yaklaşımı | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Motor öğrenme kuramları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Reaksiyon zamanı ve karar verme, antisipasyon, dinamik sistem teorisi ve amaç belirleme | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri |
14 | Geri bildirim ve ileri besleme; geri bildirim ve ileri beslemenin zamanlaması ve kesinliği | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Alıştırma ve alıştırma stratejileri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Motor beceri testleri ve bireysel- takım planlama | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav ve Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 4 | 80 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 4 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |