FELS216 Etik

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS216
Ad Etik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Buradaki ana amaç, felsefi antropoloji üzerinde temellenmiş etiğin olasılıklarını araştırmak, ontik olarak insanın yapısı üzerindeki bütün insan etkinliklerini harekete geçmiş yapısının bilgisine ulaşmak.

Dersin İçeriği

Felsefi ethik tarihindeki başlıca ethik görüş olan Grek ethiği, Kant ethiği ve Değerler ethiği vb. ele alınarak ahlaki eylemin temellerinin soruşturulması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Akarsu, B (1982) Ahlak Öğretileri, Remzi Kitabevi, İstanbul Özlem, D (2004) Etik-Ahlak Felsefesi-, İnkılap Yay. İstanbul

Notlar

Aristotele, 1988, Nikomakhos‘a Etik, Çev. S. Babür, Ankara: Hacettepe Üniv. Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ahlak felsefesinin temel problemlerini tanımlar.
ÖÇ02 Ahlak felsefesinin doğası üzerine tartışmaları tanımlar.
ÖÇ03 Felsefe ve ahlak ilişkisini anlar.
ÖÇ04 Filozofların etik üzerine düşünceleriyle karşılaşır.
ÖÇ05 Çağdaş etik problemlerini görme ve analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etiğin Konusu: Ahlaki Söylem ve Ahlaki Muhakeme. ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
2 Betimleyici, Normatif ve Meta Etik. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ahlaki Bilinç, Özgürlük, Yükümlülük ve Ödev. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Etik: Temeller ve Türler (Kozmolojik, Teolojik, Epistemolojik). Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Grek Etiği, PreSokratik ve Sokratik Eti Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Aristoteles ve Mutlulukçu Etik. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Teolojik Perspektifler: Ortaçağ Etiğine Genel Bakış. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir Rasyonalist Olarak Descartes; Bir Duygucu Olarak Hume; Bir Determinist Olarak Spinoza. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kantçı Etik: Özgürlük ve Ödev. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Egzistansiyalist Etik: Camus ve Sartre. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Meta Etik Teorileri: Sezgicilik, Duyguculuk, Kural Koyuculuk, Doğalcılık. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Post-Modern Etik Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Uygulamalı etik Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Genel değerlendirme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 127
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,08
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 07:52