FELS220 Teknoloji Felsefesi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS220
Ad Teknoloji Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders teknoloji-etik, bilim-teknoloji ve insan-teknoloji ilişkilerine veya teknolojinin politik boyutlarına odaklanmaktadır

Dersin İçeriği

Bu ders ile teknik ve teknoliji kavramı, ilk ve ortaçağda teknik kavramı, modern dönemde teknik kavramı, teknolojiye felsefi yaklaşımlar, Heidegger'de bilim ve teknik sorgulaması, gelecek ve teknoloji, teknoloji ve etik, postmodern dönemde teknolojiye ilişkin tartışmalar konusu ele alınacaktır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kabadayı, T. (Der.). (2021). Teknoloji felsefesi. Heideggerden Bergson'a. Ankara: Bilgesu.

Notlar

Günay, D. (2017). Teknoloji Nedir? Felsefi Bir Yaklaşım. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7,1. 163-166 Koç, E. (2013). Bilim ve Teknoloji Çağında İnsan Olma Sorumluluğu. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2013 17 (2): 1-13.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teknolojinin ne olduğunu bilir
ÖÇ02 Teknik kavramını tartışır
ÖÇ03 Bilim ve teknoloji ilişkisini kavrar
ÖÇ04 İnsan ve teknoloji arasındaki ilişkiyi irdeler
ÖÇ05 Teknoloji felsefesi problemlerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Teknik Kavramı Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Teknoloji Kavramı ve teknolojiye felsefi yaklaşımlar İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Teknoloji, Felsefe ve Bilim İlişkisi İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İlk ve ortaçağda teknik kavramı ve filozofların konuya bakışı İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Modern düşüncede teknik kavramı ve filozofların bakışı İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Heidegger’de teknik kavramının ele alınması İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Postyapısalcı/Postmodern Düşüncede Teknoloji Sorunu İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Teknoloji sorununa farklı yaklaşımların değerlendirilmesi İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Günümüzde teknolojiye yönelik felsefi düşünceler İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Teknoloji ve Etik İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Teknoloji ve Hakikat Sonrası (Post-Truth) Anlayış İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Gelecek ve teknoloji İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Gelecek ve teknoloji 2 İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 31 31
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 113
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,52
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2024 03:56