Genel Bilgi
Kod | PDR768 |
Ad | Farklı Çiftlerde Eş Terapisi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. METEHAN ÇELİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı dezavantajlı kimlikler (Farklı kimlikler), çift olmaları, karşılaştıkları önyargılar, ailelerin tutumları, sosyal problemleri, terapi süreçleri, terapi becerileri ve teoriler konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teoriler, dezavantajlı kimlikler ve evlilik, dezavantajlı kimlikler ve çift olma, dezavantajlı kimlikler ve aile, dezavantajlı kimlikler ve önyargı, dezavantajlı kimlikler sosyal probler ve aile ideolojisi vb. konulardır.
Dersin Ön Koşulu
Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak, derse düzenli katılım
Kaynaklar
Aile Terapisi: tarih, yaklaşım ve uygulama (Samuel T. Gladding)
Notlar
Aile Terapisi Kuramlar ve Yöntemler (Michael P. Nichols) Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı (Frank M. Dattilo, Arthur E. Jongsma)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teorileri öğrenir |
ÖÇ02 | Dezavantajlı kimlikleri ve evliliği bilir |
ÖÇ03 | Dezavantajlı kimlikleri ve çift olmayı bilir |
ÖÇ04 | Dezavantajlı kimlikler, ve aileyi belirtir |
ÖÇ05 | Dezavantajlı kimlikleri ve önyargıları öğrenir |
ÖÇ06 | Dezavantajlı kimlikler, sosyal problemleri ve aile ideolojisini tanımlar |
ÖÇ07 | Dezavantajlı kimlikleri ve din olgusunu öğrenir |
ÖÇ08 | Dezavantajlı kimlikleri ve terapi sürecini belirtir |
ÖÇ09 | Disadvantage kimlikleri ve zor çiftleri tanımlar |
ÖÇ10 | Dezavantajlı kimlikler ve geleneksel aile değerlerini gösterir |
ÖÇ11 | Dezavantajlı çiftleri ve psikolojik danışmayı öğrenir |
ÖÇ12 | Dezavantajlı kimlikleri ve geleneksel cinsiyet rollerini belirleme |
ÖÇ13 | Dezavantajlı kimlikleri ve toplumsal ve yasal problemleri öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teoriler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dezavantajlı kimlikler ve evlilik | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dezavantajlı kimlikler ve çift olma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dezavantajlı kimlikler ve aile | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dezavantajlı kimlikler ve önyargılar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dezavantajlı kimlikler, sosyal problemler ve aile ideolojisi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dezavantajlı kimlikler ve din olgusu | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Dezavantajlı kimlikler ve terapi süreci | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dezavantajlı kimlikler ve zor çiftler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dezavantajlı kimlikler ve geleneksel aile değerleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dezavantajlı kimlikler ve psikolojik danışma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dezavantajlı kimlikler ve danışmanlık becerileri ve teorik kavramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Dezavantajlı kimlikler ve geleneksel cinsiyet rolleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Dezavantajlı kimliklerde toplumsal ve yasal problemler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |