PDR763 Farklı Çiftlerde Eş Terapisi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR763
Ad Farklı Çiftlerde Eş Terapisi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin genel amacı dezavantajlı çift ve gruplar ile ilgili mesleki kavramları, teorileri ve toplumsal cinsiyet eşitliği ve kavramları, dezavantajlı ergenler ve aile konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; toplumsal cinsiyet eşitliği ve dezavantajlı gruplar, cinsiyet eşitliği ve kavramlar, dezavantajlı ergenler ve aile, dezavantajlı çift terapisi ve kuramları.

Dersin Ön Koşulu

Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak

Kaynaklar

Aile Terapisi: tarih, yaklaşım ve uygulama (Samuel T. Gladding)

Notlar

Aile Terapisi Kuramlar ve Yöntemler (Michael P. Nichols) Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı (Frank M. Dattilo, Arthur E. Jongsma)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dezavantajlı çiftler ve danışmanlık becerilerini uygulayabilme
ÖÇ02 Dezavantajlı çiftler ve danışma sürecinde kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenme
ÖÇ03 Dezavantajlı çiftler ve danışma sürecinde terapotik becerileri gösterebilme
ÖÇ04 dezavantajlı çiftler ve danışma sürecindeki terapotik koşulları oluşturabilme
ÖÇ05 Dezavantajlı çiftler ve vaka analizi yapabilme
ÖÇ06 Dezavantajlı çiftlerin özelliklerini kavrayabilme
ÖÇ07 Dezavantajlı çiftlerin aile yapılarını anlama
ÖÇ08 Dezavantajlı çiftler ile ilgili kuramları öğrenme
ÖÇ09 Ergen çocuğa sahip dezavantajlı çiftlerin yaşadıkları sorunları kavrar
ÖÇ10 Dezavantajlı aileler ve toplumdaki önyargıları öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toplumsal cinsiyet eşitliği ve dezavantajlı gruplar I Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
2 Toplumsal cinsiyet eşitliği ve dezavantajlı gruplar II Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Toplumsal cinsiyet eşitliği ve kavramlar Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Toplumsal cinsiyet eşitliği ve dezavantajlı kimlikler Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dezavantajlı ergenler ve aile Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dezavantajlı çift terapisi ve sistem yaklaşımı Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Dezavantajlı çift terapisi ve öğrenme yaklaşımı Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dezavantajlı çift terapisi ve queer yaklaşımı Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Farklı çiftler ve insan hakları Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dezavantajlı çiftler ve danışmada yapılandırma Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Okul ve dezavantajlı çiftlerin çocukları Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Dezavantajlı çiftler ve geleneksel değerler Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dezavantajlı çiftlerle psikoterapi: kültürel kabul edilme ve terapotik zorluklar Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yaşam koşulları oluşturma: dezavantajlı çifler ve özel yaşam özgürlüğü Araştırma, okuma ve kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 12:16