Genel Bilgi
Kod | PDR754 |
Ad | Grup Rehberliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı gelişim düzeyinde olan öğrencilerin gelişimlerini destekleyecek farklı alanlarda grup rehberliği programı hazırlama ve uygulama becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Derste grup rehberliğinin teorik dayanakları, grup rehberliğinin amaçları, grup rehberliği uygulamalarının yapılabileceği konular ve grup rehberliği süreçleri işlenmektedir. Ayrıca grup rehberliği programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarına yönelik öğrencilere kuramsal bilgiler sunularak öğrencilerden böyle örnek programlar hazırlayıp uygulanmaları beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Erkan, S. ve Kaya, A. (Edt.) (2005, 2007).Deneysel Olarak Sınanmış Rehberlik Etkinlikleri Programları, Cilt I,II, III. Ankara Pegem Yayınları
Notlar
Grup Rehberliği ve Psiko-eğitim ilgili dijital kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grup rehberliği çalışmalarının kuramsal dayanaklarını kavrar. |
ÖÇ02 | Farklı gelişim düzeyinde olan öğrencilerin rehberlik gereksinimlerini söyler. |
ÖÇ03 | Öğrencilerin yeterliklerinin grup rehberliği çalışmalarıyla nasıl karşılanacağını kavrar. |
ÖÇ04 | Bir konuyla ilgili grup rehberliği programının hazırlanma aşamalarını söyler. |
ÖÇ05 | Bir konuyla ilgili 6-8 oturumluk grup rehberliği programı hazırlar. |
ÖÇ06 | Grup rehberliği çalışması için öğrencilerin nasıl belirleneceğini bilir. |
ÖÇ07 | Hazırlanan grup rehberliği programını belirlenen bir grupta uygular. |
ÖÇ08 | Yaptığı uygulamalara ilişkin geribildirim alarak becerilerini geliştirir. |
ÖÇ09 | Yaptığı grup rehberliği uygulamasının etkililiğini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve yürütülmesinin açıkanması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Grup rehberliğinin kuramsal dayanakları ve grup rehberliği çalışmalarının amaçları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Farklı gelişim düzeyinde olan öğrencilerin rehberlik gereksinimleri ve onlarla yürütülecek grup rehberliği çalışmaları | Hazırlanmış olan grup rehberliği programlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Grup rehberliği programı hazırlama süreci | Hazırlanmış olan grup rehberliği programlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bir konuyla ilgili grup rehberliği programı hazırlama | Hazırlanan grup rehberliği programlarının uygunluğu açısından incelenip değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bir konuyla ilgili grup rehberliği programı hazırlama-I | Hazırlanan grup rehberliği programlarının uygunluğu açısından incelenip değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bir konuyla ilgili grup rehberliği programı hazırlama-II | Hazırlanan grup rehberliği programlarının uygunluğu açısından incelenip değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-I | Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlüklerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-II | Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-III | Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-IV | Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-V | Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-VI | Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-VII | Uygulama raporlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |