Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (YL) (TEZLİ) | |
Kod | PDR794 |
Ad | Kuantum ve Psikolojik Danışma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere kuantum, kuantum tarihi, kuantum yasaları, kuantum deneyleri, schrödinger deneyleri Einstein ve kuantum, görecelilik, düzensizlik, tamamlayıcılık, beyin, beyin dalgaları, beyin dalgası ve kuantum, beyin dalgası ve düşünce, düşüncenin ölçülmesi, psikoterapide düşünce, bilişsel yaklaşımlar, terapistin gücü, kaostan düzene ve düşüncenin iyileştirici gücü konularında bilgi ve farkındalık kazandırmak ve kuantum yasalarının psikolojik yardımda nasıl kullanıldığını irdelemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrencilere kuantum, kuantum tarihi, kuantum yasaları, kuantum deneyleri, schrödinger deneyleri Einstein ve kuantum, görecelilik, düzensizlik, tamamlayıcılık, beyin, beyin dalgaları, beyin dalgası ve kuantum, beyin dalgası ve düşünce, düşüncenin ölçülmesi, psikoterapide düşünce, bilişsel yaklaşımlar, terapistin gücü, kaostan düzene ve düşüncenin iyileştirici gücü gibi konular ve kuantum yasalarının psikolojik yardımda nasıl kullanıldığını irdelenmektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Tarlacı, S. (2022). Kuantum beyin: Bilinç-beyin sorununa yeni bilimsel yaklaşım. Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuantum kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Kuantum tarihini açıklar. |
ÖÇ03 | Kuantum yasalarını sıralar. |
ÖÇ04 | Kuantum deneylerini açıklar. |
ÖÇ05 | Schrödinger deneylerini açıklar. |
ÖÇ06 | Görecelilik ilkesini tanımlar. |
ÖÇ07 | Düzensizlik ilkesini tanımlar. |
ÖÇ08 | Tamamlayıcılık ilkesini açıklar. |
ÖÇ09 | Beyin ve beyin dalgalarının özelliklerini açıklar. |
ÖÇ10 | Beyin dalgası ve kuantum arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ11 | Beyin dalgası ve düşünceler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ12 | Düşüncenin nasıl ölçüleceğini açıklar. |
ÖÇ13 | Psikoterapide düşüncenin önemini ifade eder. |
ÖÇ14 | Bilişsel yaklaşımları sıralar. |
ÖÇ15 | Psikoterapide terapistin gücünü açıklar. |
ÖÇ16 | Danışan danışman ilişkisinde iknayı açıklar. |
ÖÇ17 | Düşüncenin iyileştirici gücünü açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kuantum fiziği | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Kuantum temel yasaları | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Kaos nedir? | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Görecelilik kuramı | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Beyin nasıl çalışır? | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Beyin ve kuantum | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Beyin ne yapar? | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Psikolojik danışma | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Psikolojik danışman ne yapar? | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Psikolojik ilişki | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Düşünce ve psikolojik danışma | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Düşüncenin gücü | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
14 | Düşünce ve beyin dalgaları | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | Kuantum ve düşünce | İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 9 | 117 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,88 | ||
AKTS | 6 AKTS |