PDR794 Kuantum ve Psikolojik Danışma

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR794
Ad Kuantum ve Psikolojik Danışma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı kuantum yasalarının psikolojik yardımda nasıl kullanıldığını irdelemektir.

Dersin İçeriği

Bu derste kuantum yasalarının psikolojik danışma uygulamalarıyla ilişkisi incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yoktur

Kaynaklar

Ders notları ve anlatımlar.

Notlar

kuantum beyin. sultan tarlacı. nadir kitap


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 kuantum nedir...........................................................................
ÖÇ02 kuantum tarihi....................................................................
ÖÇ03 kuantum yasaları...................................................................
ÖÇ04 kuantum deneyleri........................................................
ÖÇ05 schrödinger deneyleri.............................................................
ÖÇ06 einstein ve kuantum........................................................
ÖÇ07 görecelilik nedir........................................................
ÖÇ08 düzensizlik...............................................................
ÖÇ09 tamamlayıcılık.............................................................
ÖÇ10 beyin...........................................................................
ÖÇ11 beyin dalgaları......................................................................
ÖÇ12 beyin dalgası ve kuantum..............................................................
ÖÇ13 beyin dalgası ve düşünce.................................................
ÖÇ14 düşüncenin ölçülmesi.........................................................
ÖÇ15 psikoterapide düşünce............................................................
ÖÇ16 bilişsel yaklaşımlar......................................................................
ÖÇ17 terapistin gücü.............................................................................
ÖÇ18 danışan danışma ilişkisinde ikna....................................................
ÖÇ19 kaostan düzene...........................................................
ÖÇ20 düşüncenin iyileştirici gücü...........................................................


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 kuantum fiziği anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 kuantum temel yasaları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 kaos nedir anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 görecelilik kuramı anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 beyin nasıl çalışır anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 beyin ve kuantum anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 beyin ne yapar anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 psikolojik danışma anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 psikolojik danışman anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 psikolojik ilişki anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 düşünce ve psikolojik danışma anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 düşüncenin gücü anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 düşünce ve beyin dalgaları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 kuantum ve düşünce anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 9 117
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 147
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,88
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 12:16