Genel Bilgi
Kod | PDR794 |
Ad | Kuantum ve Psikolojik Danışma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kuantum yasalarının psikolojik yardımda nasıl kullanıldığını irdelemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste kuantum yasalarının psikolojik danışma uygulamalarıyla ilişkisi incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Ders notları ve anlatımlar.
Notlar
kuantum beyin. sultan tarlacı. nadir kitap
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | kuantum nedir........................................................................... |
ÖÇ02 | kuantum tarihi.................................................................... |
ÖÇ03 | kuantum yasaları................................................................... |
ÖÇ04 | kuantum deneyleri........................................................ |
ÖÇ05 | schrödinger deneyleri............................................................. |
ÖÇ06 | einstein ve kuantum........................................................ |
ÖÇ07 | görecelilik nedir........................................................ |
ÖÇ08 | düzensizlik............................................................... |
ÖÇ09 | tamamlayıcılık............................................................. |
ÖÇ10 | beyin........................................................................... |
ÖÇ11 | beyin dalgaları...................................................................... |
ÖÇ12 | beyin dalgası ve kuantum.............................................................. |
ÖÇ13 | beyin dalgası ve düşünce................................................. |
ÖÇ14 | düşüncenin ölçülmesi......................................................... |
ÖÇ15 | psikoterapide düşünce............................................................ |
ÖÇ16 | bilişsel yaklaşımlar...................................................................... |
ÖÇ17 | terapistin gücü............................................................................. |
ÖÇ18 | danışan danışma ilişkisinde ikna.................................................... |
ÖÇ19 | kaostan düzene........................................................... |
ÖÇ20 | düşüncenin iyileştirici gücü........................................................... |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | kuantum fiziği | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | kuantum temel yasaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | kaos nedir | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | görecelilik kuramı | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | beyin nasıl çalışır | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | beyin ve kuantum | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | beyin ne yapar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | psikolojik danışma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | psikolojik danışman | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | psikolojik ilişki | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | düşünce ve psikolojik danışma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | düşüncenin gücü | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | düşünce ve beyin dalgaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | kuantum ve düşünce | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 9 | 117 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,88 | ||
AKTS | 6 AKTS |