FELZ308 Mantık Öğretimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ308
Ad Mantık Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SADIK EROL ER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mantık dersi için kazanım doğrultusunda işleyişin nasıl yapıldığını kavrar.

Dersin İçeriği

Mantık dersi öğretim programının yapısını kavrar.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci

Notlar

Mantık, Kadir Çüçen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe grubu ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
ÖÇ02 Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
ÖÇ03 Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve bu genellemeler ışığında bu alanların temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar.
ÖÇ04 Kişiler arası ilişkileri etkileyen bireysel, çevresel ve toplumsal etkenleri bilir. Edindiği bilgileri kullanarak etkin dinleme, yapıcı geri bildirim alma ve verebilme, yaratıcı sorun çözme becerisi kazanır ve bu becerileri mesleki alanda kullanabilir.
ÖÇ05 Sorgulama, değerlendirme, karar verme, analiz ve sentez yapma, olaylar arasında bağlantı kurma, karşılaştırma, tahlil yapma, problemlere farklı perspektiflerden bakabilme, alternatifleri görebilme, esnek ve çok yönlü düşünebilme, mantıksal düşünme yeterliliğine sahiptir ve tarihsel, kültürel, sosyal vb. problemlerin felsefe grubu alanındaki etkilerini fark edebilir.
ÖÇ06 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mantık dersi öğretim programı, giriş Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Mantık dersi öğretim programı Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Hedef, amaç,içerik, kazanım anlamları. Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Mantık dersi kazanım ve konu başlıklarını eşleştirme, metin iceleme Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme (örnek metinler) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme (1) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyiş örnekleri oluşturma (Aristoteles) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyiş örnekleri oluşturma (Descartes) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Kant) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Fenomenoloji) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (husserl) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Analitik felsefe) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Frege) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 genel değerlendirme ilgili metinler gözden geçirilecek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 71
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,84
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 02:51