Genel Bilgi
Kod | FELS410 |
Ad | Türk Düşünce Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Düşünce tarihi içerisinde Türk düşüncesinin yerini tayin edebilmek
Dersin İçeriği
Türk düşüncesinin tarihsel gelişimi bağlamında Tanzimat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemleri ele alınacaktır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken
Notlar
Şerif Mardin, Türk modernleşmesi, İletişim Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk düşüncesinin ne demek olduğunu bilir |
ÖÇ02 | Türk düşüncesinin bakir bir alan olduğunu kavrar |
ÖÇ03 | Türk düşüncesinin islam öncesi ve sonrası tarzındaki ayrımın incelikleri üzerine fikir yürütebilir |
ÖÇ04 | Cumhuriyet dönemi düşüncesinin ne demek olduğunu anlar |
ÖÇ05 | Cumhuriyet öncesi dönem ile Cumhuriyet sonrası dönemi karşılaştırır |
ÖÇ06 | Çağdaş Türk düşüncesinin felsefi temellerini kavrar. |
ÖÇ07 | Çağdaş Türk düşüncesindeki düşünürlerin görüşlerini kavrar. |
ÖÇ08 | Çağdaş Türk düşüncesindeki düşünürlerin görüşleri arasında ilişki kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Düşünce tarihi ve Türk düşüncesi tabirleri | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Türk düşüncesinin kapsamı ve problem alanı | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İslamiyetten önceki dönem Türk düşüncesi | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İslamiyetin etkisindeki Türk düşüncesi | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Felsefe, Kelam ve Tasavvuf ilişkileri | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Osmanlı dönemi Türk düşüncesi | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tanzimat dönemi Türk düşüncesi | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Islahat dönemi Türk düşüncesi | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Meşrutiyet dönemi türk düşüncesi | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Cumhuriyet dönemi Türk düşüncesi | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Cumhuriyet döneminde felsefi akımlar | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Materyalizm ve Pozitivizmin Türk düşüncesine yansımaları | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İdealizm ve Spiritüalizmin Türk düşüncesine yansımaları | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Bergsonizm ve Türk düşüncesine yansımaları | ilgili ders kitabı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | final sınavı | ilgili ders kitabı okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |