FELS410 Türk Düşünce Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS410
Ad Türk Düşünce Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Düşünce tarihi içerisinde Türk düşüncesinin yerini tayin edebilmek

Dersin İçeriği

Türk düşüncesinin tarihsel gelişimi bağlamında Tanzimat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemleri ele alınacaktır

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken

Notlar

Şerif Mardin, Türk modernleşmesi, İletişim Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk düşüncesinin ne demek olduğunu bilir
ÖÇ02 Türk düşüncesinin bakir bir alan olduğunu kavrar
ÖÇ03 Türk düşüncesinin islam öncesi ve sonrası tarzındaki ayrımın incelikleri üzerine fikir yürütebilir
ÖÇ04 Cumhuriyet dönemi düşüncesinin ne demek olduğunu anlar
ÖÇ05 Cumhuriyet öncesi dönem ile Cumhuriyet sonrası dönemi karşılaştırır
ÖÇ06 Çağdaş Türk düşüncesinin felsefi temellerini kavrar.
ÖÇ07 Çağdaş Türk düşüncesindeki düşünürlerin görüşlerini kavrar.
ÖÇ08 Çağdaş Türk düşüncesindeki düşünürlerin görüşleri arasında ilişki kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Düşünce tarihi ve Türk düşüncesi tabirleri ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türk düşüncesinin kapsamı ve problem alanı ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İslamiyetten önceki dönem Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İslamiyetin etkisindeki Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Felsefe, Kelam ve Tasavvuf ilişkileri ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Osmanlı dönemi Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Tanzimat dönemi Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Islahat dönemi Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Meşrutiyet dönemi türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Cumhuriyet dönemi Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Cumhuriyet döneminde felsefi akımlar ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Materyalizm ve Pozitivizmin Türk düşüncesine yansımaları ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İdealizm ve Spiritüalizmin Türk düşüncesine yansımaları ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Bergsonizm ve Türk düşüncesine yansımaları ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 final sınavı ilgili ders kitabı okunacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 09:38