PDRS102 Karakter ve Değer Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRS102
Ad Karakter ve Değer Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ece YOLCU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Ece YOLCU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünden mezun olacak bireylere, karakter eğitiminde ailenin ve okulun görev ve sorumlulukları konusunda bir bilinç kazandırmak; bireylerin değer kazanımında etkili olan toplumsal faktörler hakkında bir farkındalık oluşturmak; değerlerin sınıflanması ve öğretilmesine ilişkin yaklaşımlar hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Karakter ve Değer eğitimine ilişkin yaklaşım ve uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Ersoy, F., & Ünüvar, P. (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. · Lickona, T. (1991). Educating for character: How our schools can teach respect and responsibility. New York: Bantam. · Stone, C., & Dyal, M. (1997). School Counselors Sowing the Seeds of Character Education. Professional School Counseling, 1(2), 22-24. Retrieved January 17, 2020, from www.jstor.org/stable/42731973 · Vess, K. A., & Halbur, D. A. (2003). Character education: What counselor educators need to know. ERIC Clearinghouse on Counseling and Student Services.

Notlar

Çevrimiçi kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Değer, karakter, kişilik, erdem ve ahlak vb. temel kavramları tanımlayarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar.
ÖÇ02 Değerlerin sınıflandırılmasına ilişkin yaklaşımları açıklar.
ÖÇ03 Karakter ve değer gelişimine ilişkin yaklaşımları açıklar
ÖÇ04 Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım ve yöntemleri açıklar.
ÖÇ05 Karakter ve değer eğitiminde ailenin görev ve sorumluluklarını açıklar.
ÖÇ06 Karakter ve değer eğitiminde çevrenin, medyanın ve diğer toplumsal kurumların rol ve etkilerini açıklar.
ÖÇ07 Karakter gelişimi ve eğitiminde okul ve öğretmenin rol ve sorumluluklarını açıklar.
ÖÇ08 Okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim programlarını değer eğitimi bakımından inceler.
ÖÇ09 Psikolojik danışmada değerlerin önemini anlar.
ÖÇ10 Psikolojik danışma ile değerlerin ilişkisini kavrar.
ÖÇ11 İlkokulda değerlerin kazanımında psikolojik danışmanın neler yapacağını öğrenir.
ÖÇ12 Ortaokulda değerlerin kazanımında psikolojik danışmanın neler yapacağını öğrenir.
ÖÇ13 Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini kavrar.
ÖÇ14 Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini uygular.
ÖÇ15 Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Değer, karakter, kişilik, erdem ve ahlak vb. temel kavramlar. İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
2 Değerlerin sınıflandırılması İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Karakter ve değer gelişimine ilişkin yaklaşımlar İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Karakter ve değer eğitiminde yaklaşım ve uygulamalar İlgili kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
5 Karakter ve değer eğitiminde aile İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve örnekler hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
6 Karakter gelişimi ve eğitiminde okul ve öğretmen İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Karakter gelişimi ve eğitiminde yakın çevre ve toplumsal yapı İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav için hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okulöncesi eğitim programlarında değerler ve değer eğitimi Okul öncesi eğitim programlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 İlkokul öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi İlkokul eğitim programlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ortaokul öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ortaöğretim öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yükseköğretim programlarında değerler ve değer eğitimi. İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Psikolojik danışma ile değerler ve karakter ilişkisi İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Psikolojik danışmada değer eğitimi İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 12:24