PDRZ116 Gelişim Psikolojisi 1

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRZ116
Ad Gelişim Psikolojisi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin genel amacı gelişim psikolojisi ile ilgili mesleki kavramları ve teorileri, bedensel ve dil gelişimi, gelişim kuramları ve zihinsel gelişim alanları, gelişim dönem ve görevleri konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; Gelişim ve gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim görevleri, bedensel ve dil gelişimi, gelişim kuramları ve zihinsel gelişim.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Yurtal, F. (2019). Yaşamboyu gelişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Notlar

Yazgan İnanç, B., Atıcı, M., & Bilgin, M. (2024). Gelişim psikolojisi (18. Bs.). Pegem Akademik Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Okul öncesi dönemi gelişim özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 İkinci çocukluk dönemi gelişim özelliklerini ifade eder.
ÖÇ05 Ergenlik dönemi gelişim özelliklerini açıklar.
ÖÇ06 Genç yetişkinlik dönemi ve gelişim özelliklerini açıklar.
ÖÇ07 Orta yetişkinlik dönemi ve gelişim özelliklerini açıklar.
ÖÇ08 Son yetişkinlik dönemi ve gelişim özelliklerini açıklar.
ÖÇ09 Ölüm ve kayıp kavramlarını açıklar.
ÖÇ10 Sosyal gelişimi ve etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ11 Cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özelliklerini tanımlar.
ÖÇ12 Toplumsal cinsiyet rollerini ve cinsiyet gelişimini açıklar.
ÖÇ13 İçinde yaşadığı kültürü ve kültürel gelişimi açıklar.
ÖÇ14 Oyunun çocuk gelişimi üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ15 Kimlik gelişimi süreçlerini açıklar.
ÖÇ16 Duygusal gelişim ve süreçlerini tanımlar.
ÖÇ17 Duyuşsal gelişim ve süreçlerini tanımlar.
ÖÇ18 Cinsel gelişim ve süreçlerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 John Dewey ve ahlak gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 James Rest ve ahlak gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yetişkinlerde bilişsel gelişimi ve kavramlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kişilik gelişimini ve kavramlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Psikoanalitik kişilik kuramlarını ve kavramları Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Geleneksel psikoanalitik teori Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Topografik Kişilik Kuramı Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Araştırma, okuma, kaynak tarama. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yapısal kişilik modeli Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Psikoseksüel kişilik gelişim dönemleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Savunma mekanizmaları Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Psikososyal kişilik kuramı Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenme ve insancıl kuramlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bireysel farklılıkların nedenleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çocuk gelişiminde risk barındıran durumlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma, okuma, kaynak tarama. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma, okuma, kaynak tarama. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.12.2024 01:35