SYB141 Spor Bilimlerine Giriş

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB141
Ad Spor Bilimlerine Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, sporda bilimsel alanlar (örneğin, spor psikolojisini temelleri, antrenman bilimi, rekreasyon ve sporcu beslenmesi gibi) ile ilişkilendirilmiş beden eğitimi ve spor uygulamaları, spor bilimlerinin geleceği gibi konuları ele almaktır.

Dersin İçeriği

Spor Bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek Spor Bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, spor felsefesine bağlı olarak gelişen meslek anlayışları ve Spor Bilimlerinin geleceği gibi konuların öğrenimini ve öğretimini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara. Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul. Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara. McGraw, H. ve Lumpkin, A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport, US A. Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US. McGraw, H. (2002).Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction, US. http://spormetre.ankara.edu.tr/#

Notlar

Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları ve paylaştığı makaleler, kitap bölümleri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor bilimleri ile ilgili genel tanımları kavrar.
ÖÇ02 Spor bilimlerinin bilimselleşme sürecini kavrar.
ÖÇ03 Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ04 Beden eğitimi ve spor felsefesini inceler.
ÖÇ05 Sporun diğer bilimsel alanlar (anatomi, fizyoloji, kinesioloji, pedagoji, sosyoloji gibi) ile olan ilişkilerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanımı, yıllık konu dağılımının açıklanması, dersle ilgili genel açıklamalar. Öğretim üyesinin paylaştığı ders izlencesini takip etmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel Kavramlar ve Sporun Bilimsel Temelleri Makale ve kitap bölümü okuma, dersle ilgili web sayfalarını ve sosyal medya hesaplarının takibi, konu ile ilgili video izleme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Spor bilimlerinin tarihsel temelleri Spor tarihi makale ve tezlerini inceleme, kitap bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sporun felsefi temelleri Kitap bölümü, makale ve tez gibi literatürü tarama, video izleme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Spor bilimlerinin sosyolojik temelleri İlgili literatürü tarama, ders notlarını okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Spor bilimlerinin psikolojik temelleri Kitap, kitap bölümü ve makale okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Sporda yönetim bilimleri İlgili literatürü okuma, spor yöneticisi ile röportaj yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi Makale ve kitap okuma, web sayfaları takibi ve video izleme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Egzersiz fizyolojisi Kitap bölümü okuma, makale inceleme, konu ile ilgili video izleme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Hareket ve antrenman bilimi Konu ile ilgili videoları izleme, sosyal medyadan antrenman takibi yapma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Sporda Beslenme Konu ile ilgili makale okuma, beslenme uzmanları ile kısa pöportajlar, konu ile ilgili videoları izleme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma
13 Rekreasyon Konu ile ilgili makale ve kitap bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sporda fair play Sporda fair play ödülleri almış kişi ve kurumların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Genel tekrar Makale ve ders notlarının okunması, konu ile ilgili vide, film ve belgeselleri izlemek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:47