Genel Bilgi
Kod | SYB156 |
Ad | Sporda İletişim ve Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere sporda alanında iletişim ve medyanın önemi ve etkileri hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Geleneksel Medya ve Sosyal Medya, Spor ve Sosyal Medya İlişkisi, Sosyal Medya ve Spor Sektörü, Sporcular ve Sosyal Medya, Spor Örgütleri ve Sosyal Meyda, Spor Organizasyonları ve Sosyal Medya, Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya, Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya, Kadın Sporcular ve Sosyal Medya
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Abeza, G. (2023). Social Media and Sport Studies (2014–2023): A Critical Review. International Journal of Sport Communication, 16(3), 251-261. https://doi.org/10.1123/ijsc.2023-0182 • Abeza, G., O’Reilly, N., & Seguin, B. (2019). Social media in relationship marketing: The perspective of professional sport managers in the MLB, NBA, NFL, and NHL. Communication & Sport, 7(1), 80–109. https://doi.org/10.1177/2167479517740343 • Abeza, G., Sanderson, J. (2022). Theory and social media in sport studies. International Journal of Sport Communication, 15(6), 1-9. • Acar F., Altunok G. (2013). The ‘politics of intimate’at the intersection of neo-liberalism and neo-conservatism in contemporary Turkey. Women’s Studies International Forum, 41(1), 14–23. https://doi.org/10.1016/j.wsif.2012.10.001 • Akgöz, G. (2016). From unhappy marriage to dangerous liaison: feminism, neoliberalism and social movements. Fe Dergi, 8(2), 85-100. • Arat, N. (1996). Women's studies in Turkey. Women's Studies Quarterly, 24(1/2), 400-411. • Atuk S. (2020). Femicide and the speaking state: Woman killing and woman (re) making in Turkey. Journal of Middle East Women's Studies, 16(3), 283–306. https://doi.org/10.1215/15525864-8637409 • Ayhan, B., & Demir, Y. (2022). Systematic Sexism: Women’s Sports News in a Circle of Gatekeepers and Users on Twitter. Communication & Sport, 1-23. https://doi.org/10.1177/21674795221147644.
Notlar
Witkemper, C., Lim, C. H., & Waldburger, A. (2012). Social media and sports marketing: Examining the motivations and constraints of Twitter users. Sport Marketing Quarterly, 21(3). Clavio, G. (2020). Social media and sports. Human Kinetics.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni medya ve Geleneksel Medya arasındaki farkları bilir. |
ÖÇ02 | İletişim, Sosyal Medya ve Spor arasındaki ilişkiyi yorumlar. |
ÖÇ03 | Sosyal medyanın sporcular açısından avantaj ve dezavantajlarını kavrar. |
ÖÇ04 | Spor sektörü açısından iletişim ve sosyal medyanın önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Ders kaynaklarını ve içeriğini hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Geleneksel Medya ve Sosyal Medya | Literatür tarama ve makale okuma, Literatür tarama ve makale inceleme ve sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Geleneksel ve Sosyal Medyada Spor | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Spor ve Sosyal Medya İlişkisi | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Spor Sektörü Açısından Sosyal Medya | Kaynakları tarama ve okuma, makale okuma, sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma |
6 | Sporcular ve Sosyal Medya | Örnek olay inceleme, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Spor Örgütleri ve Sosyal Medya | Kısa röportaj yapma, Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Spor Ogranizasyonları ve Sosyal Medya | Literatür tarama ve makale inceleme ve sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya | Uzmanlarla görüşme, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya | Makale inceleme ve saha çalışması, sosyal medya yöneticileri ile kısa röportajlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kadın Sporcular ve Sosyal Medya | Sosyal medya uzmanı görüşmeleri, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Dijital Aktivizm ve Spor | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Dijital/Siber Şiddet ve Spor | Siber şiddet deneyimi olan kişilerle görüşmeler, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
15 | Genel Değerlendirme | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |