Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYB156 |
Ad | Sporda İletişim ve Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin sporun medya üzerindeki etkilerini, medya aracılığıyla toplumsal algıları nasıl şekillendirdiğini ve iletişimin spor organizasyonlarında nasıl stratejik bir araç olarak kullanıldığını öğrenmelerini hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; iletişimin temel kavramları ve önemi, iletişim türleri, etkili iletişim becerileri, sporda iletişimin önemi, spor ve medya arasındaki ilişki, medyanın sporun gelişimi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, spor ve sosyal medya, sosyal medyanın günümüz spor ekosistemi üzerindeki etkileri, spor medyasına dair toplumsal cinsiyet analizi, spor medyası, reklam ve sponsorluk konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Abeza, G. (2023). Social Media and Sport Studies (2014–2023): A Critical Review. International Journal of Sport Communication, 16(3), 251-261. https://doi.org/10.1123/ijsc.2023-0182 • Abeza, G., O’Reilly, N., & Seguin, B. (2019). Social media in relationship marketing: The perspective of professional sport managers in the MLB, NBA, NFL, and NHL. Communication & Sport, 7(1), 80–109. https://doi.org/10.1177/2167479517740343 • Abeza, G., Sanderson, J. (2022). Theory and social media in sport studies. International Journal of Sport Communication, 15(6), 1-9. • Acar F., Altunok G. (2013). The ‘politics of intimate’at the intersection of neo-liberalism and neo-conservatism in contemporary Turkey. Women’s Studies International Forum, 41(1), 14–23. https://doi.org/10.1016/j.wsif.2012.10.001 • Akgöz, G. (2016). From unhappy marriage to dangerous liaison: feminism, neoliberalism and social movements. Fe Dergi, 8(2), 85-100. • Arat, N. (1996). Women's studies in Turkey. Women's Studies Quarterly, 24(1/2), 400-411. • Atuk S. (2020). Femicide and the speaking state: Woman killing and woman (re) making in Turkey. Journal of Middle East Women's Studies, 16(3), 283–306. https://doi.org/10.1215/15525864-8637409 • Ayhan, B., & Demir, Y. (2022). Systematic Sexism: Women’s Sports News in a Circle of Gatekeepers and Users on Twitter. Communication & Sport, 1-23. https://doi.org/10.1177/21674795221147644.
Notlar
Witkemper, C., Lim, C. H., & Waldburger, A. (2012). Social media and sports marketing: Examining the motivations and constraints of Twitter users. Sport Marketing Quarterly, 21(3). Clavio, G. (2020). Social media and sports. Human Kinetics.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişimin temel kavramları ve önemini açıklar. |
ÖÇ02 | İletişim türlerini listeler. |
ÖÇ03 | Etkili iletişim becerisi geliştirmenin yollarını inceler. |
ÖÇ04 | Sporda etkili iletişimin önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Spor ve medya arasındaki ilişkiyi tartışır |
ÖÇ06 | Medyanın spor üzerindeki etkilerini analiz eder. |
ÖÇ07 | Sosyal medyanın spor ekosistemi üzerindeki rolünü değerlendirir. |
ÖÇ08 | Sosyal medyanın sporcular, taraftarlar, spor ogranizasyonları üzerindeki etkilerini analiz eder. |
ÖÇ09 | Spor medyasını toplumsal cinsiyet perspektifi ile analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | İlk ders için ön hazırlık yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İletişim: Tanım, anlam ve önemi | İletişimin önemini anlatan video izleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İletişim türleri | İletişim türleri ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım |
4 | Etkili iletişim becerileri | Etkili iletişim becerilerini açıklayan videolar izleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
5 | Sporda iletişimin önemi | Spor ve iletişim konulu video ve film izleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması |
6 | Spor ve medya | Spor medyasının gelişimi ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Spor medyasının sporun gelişimi üzerindeki etkileri | Spor medyasının ve sporun gelişimi ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Spor medyasında kadın ve erkek sporcuların temsili | Spor medyası ile ilgili haberleri toplumsal cinsiyet perspektifi ile inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
10 | Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya | Uzmanlarla görüşme, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya | Makale inceleme ve saha çalışması, sosyal medya yöneticileri ile kısa röportajlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kadın Sporcular ve Sosyal Medya | Sosyal medya uzmanı görüşmeleri, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Dijital Aktivizm ve Spor | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Dijital/Siber Şiddet ve Spor | Siber şiddet deneyimi olan kişilerle görüşmeler, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
15 | Genel Değerlendirme | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |