SYB156 Sporda İletişim ve Medya

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB156
Ad Sporda İletişim ve Medya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere sporda alanında iletişim ve medyanın önemi ve etkileri hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Geleneksel Medya ve Sosyal Medya, Spor ve Sosyal Medya İlişkisi, Sosyal Medya ve Spor Sektörü, Sporcular ve Sosyal Medya, Spor Örgütleri ve Sosyal Meyda, Spor Organizasyonları ve Sosyal Medya, Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya, Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya, Kadın Sporcular ve Sosyal Medya

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Abeza, G. (2023). Social Media and Sport Studies (2014–2023): A Critical Review. International Journal of Sport Communication, 16(3), 251-261. https://doi.org/10.1123/ijsc.2023-0182 • Abeza, G., O’Reilly, N., & Seguin, B. (2019). Social media in relationship marketing: The perspective of professional sport managers in the MLB, NBA, NFL, and NHL. Communication & Sport, 7(1), 80–109. https://doi.org/10.1177/2167479517740343 • Abeza, G., Sanderson, J. (2022). Theory and social media in sport studies. International Journal of Sport Communication, 15(6), 1-9. • Acar F., Altunok G. (2013). The ‘politics of intimate’at the intersection of neo-liberalism and neo-conservatism in contemporary Turkey. Women’s Studies International Forum, 41(1), 14–23. https://doi.org/10.1016/j.wsif.2012.10.001 • Akgöz, G. (2016). From unhappy marriage to dangerous liaison: feminism, neoliberalism and social movements. Fe Dergi, 8(2), 85-100. • Arat, N. (1996). Women's studies in Turkey. Women's Studies Quarterly, 24(1/2), 400-411. • Atuk S. (2020). Femicide and the speaking state: Woman killing and woman (re) making in Turkey. Journal of Middle East Women's Studies, 16(3), 283–306. https://doi.org/10.1215/15525864-8637409 • Ayhan, B., & Demir, Y. (2022). Systematic Sexism: Women’s Sports News in a Circle of Gatekeepers and Users on Twitter. Communication & Sport, 1-23. https://doi.org/10.1177/21674795221147644.

Notlar

Witkemper, C., Lim, C. H., & Waldburger, A. (2012). Social media and sports marketing: Examining the motivations and constraints of Twitter users. Sport Marketing Quarterly, 21(3). Clavio, G. (2020). Social media and sports. Human Kinetics.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeni medya ve Geleneksel Medya arasındaki farkları bilir.
ÖÇ02 İletişim, Sosyal Medya ve Spor arasındaki ilişkiyi yorumlar.
ÖÇ03 Sosyal medyanın sporcular açısından avantaj ve dezavantajlarını kavrar.
ÖÇ04 Spor sektörü açısından iletişim ve sosyal medyanın önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı Ders kaynaklarını ve içeriğini hazırlama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Geleneksel Medya ve Sosyal Medya Literatür tarama ve makale okuma, Literatür tarama ve makale inceleme ve sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Geleneksel ve Sosyal Medyada Spor Konu ile ilgili kitap ve makaleleri okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Spor ve Sosyal Medya İlişkisi Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Spor Sektörü Açısından Sosyal Medya Kaynakları tarama ve okuma, makale okuma, sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma
6 Sporcular ve Sosyal Medya Örnek olay inceleme, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Spor Örgütleri ve Sosyal Medya Kısa röportaj yapma, Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Spor Ogranizasyonları ve Sosyal Medya Literatür tarama ve makale inceleme ve sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya Uzmanlarla görüşme, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
11 Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya Makale inceleme ve saha çalışması, sosyal medya yöneticileri ile kısa röportajlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kadın Sporcular ve Sosyal Medya Sosyal medya uzmanı görüşmeleri, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Dijital Aktivizm ve Spor Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Dijital/Siber Şiddet ve Spor Siber şiddet deneyimi olan kişilerle görüşmeler, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
15 Genel Değerlendirme Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 95
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,80
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 06:59