SYB156 Sporda İletişim ve Medya

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR.
Kod SYB156
Ad Sporda İletişim ve Medya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin sporun medya üzerindeki etkilerini, medya aracılığıyla toplumsal algıları nasıl şekillendirdiğini ve iletişimin spor organizasyonlarında nasıl stratejik bir araç olarak kullanıldığını öğrenmelerini hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; iletişimin temel kavramları ve önemi, iletişim türleri, etkili iletişim becerileri, sporda iletişimin önemi, spor ve medya arasındaki ilişki, medyanın sporun gelişimi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, spor ve sosyal medya, sosyal medyanın günümüz spor ekosistemi üzerindeki etkileri, spor medyasına dair toplumsal cinsiyet analizi, spor medyası, reklam ve sponsorluk konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Abeza, G. (2023). Social Media and Sport Studies (2014–2023): A Critical Review. International Journal of Sport Communication, 16(3), 251-261. https://doi.org/10.1123/ijsc.2023-0182 • Abeza, G., O’Reilly, N., & Seguin, B. (2019). Social media in relationship marketing: The perspective of professional sport managers in the MLB, NBA, NFL, and NHL. Communication & Sport, 7(1), 80–109. https://doi.org/10.1177/2167479517740343 • Abeza, G., Sanderson, J. (2022). Theory and social media in sport studies. International Journal of Sport Communication, 15(6), 1-9. • Acar F., Altunok G. (2013). The ‘politics of intimate’at the intersection of neo-liberalism and neo-conservatism in contemporary Turkey. Women’s Studies International Forum, 41(1), 14–23. https://doi.org/10.1016/j.wsif.2012.10.001 • Akgöz, G. (2016). From unhappy marriage to dangerous liaison: feminism, neoliberalism and social movements. Fe Dergi, 8(2), 85-100. • Arat, N. (1996). Women's studies in Turkey. Women's Studies Quarterly, 24(1/2), 400-411. • Atuk S. (2020). Femicide and the speaking state: Woman killing and woman (re) making in Turkey. Journal of Middle East Women's Studies, 16(3), 283–306. https://doi.org/10.1215/15525864-8637409 • Ayhan, B., & Demir, Y. (2022). Systematic Sexism: Women’s Sports News in a Circle of Gatekeepers and Users on Twitter. Communication & Sport, 1-23. https://doi.org/10.1177/21674795221147644.

Notlar

Witkemper, C., Lim, C. H., & Waldburger, A. (2012). Social media and sports marketing: Examining the motivations and constraints of Twitter users. Sport Marketing Quarterly, 21(3). Clavio, G. (2020). Social media and sports. Human Kinetics.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişimin temel kavramları ve önemini açıklar.
ÖÇ02 İletişim türlerini listeler.
ÖÇ03 Etkili iletişim becerisi geliştirmenin yollarını inceler.
ÖÇ04 Sporda etkili iletişimin önemini açıklar.
ÖÇ05 Spor ve medya arasındaki ilişkiyi tartışır
ÖÇ06 Medyanın spor üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ07 Sosyal medyanın spor ekosistemi üzerindeki rolünü değerlendirir.
ÖÇ08 Sosyal medyanın sporcular, taraftarlar, spor ogranizasyonları üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ09 Spor medyasını toplumsal cinsiyet perspektifi ile analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı İlk ders için ön hazırlık yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İletişim: Tanım, anlam ve önemi İletişimin önemini anlatan video izleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 İletişim türleri İletişim türleri ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım
4 Etkili iletişim becerileri Etkili iletişim becerilerini açıklayan videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
5 Sporda iletişimin önemi Spor ve iletişim konulu video ve film izleme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Spor ve medya Spor medyasının gelişimi ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Spor medyasının sporun gelişimi üzerindeki etkileri Spor medyasının ve sporun gelişimi ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Spor medyasında kadın ve erkek sporcuların temsili Spor medyası ile ilgili haberleri toplumsal cinsiyet perspektifi ile inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
10 Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya Uzmanlarla görüşme, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
11 Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya Makale inceleme ve saha çalışması, sosyal medya yöneticileri ile kısa röportajlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kadın Sporcular ve Sosyal Medya Sosyal medya uzmanı görüşmeleri, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Dijital Aktivizm ve Spor Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Dijital/Siber Şiddet ve Spor Siber şiddet deneyimi olan kişilerle görüşmeler, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
15 Genel Değerlendirme Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 95
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,80
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 06:53