SY544 Balıklarda Protein Metabolizması ve Azot Boşaltımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SY544
Ad Balıklarda Protein Metabolizması ve Azot Boşaltımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Balıklarda nitrojen boşaltımı metabolizması ve canlının nitrojen boşaltımını etkileyen faktörleri öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Amonyak boşaltımı ve toksisitesi; Azot metabolizması ve boşaltım modelleri; Protein sindirimi ve azot metabolizması ile ilişkisi; Beslemenin ve Sıcaklığın azot Metabolizmasına etkisi; Üre Taşınımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Balık Besleme (https://www.elsevier.com/books/fish-nutrition/hardy/978-0-12-819587-1) Balık Fizyolojisi: Nitrojen boşaltımı (https://www.amazon.com/Fish-Physiology-Nitrogen-Excretion-20/dp/0123504449)

Notlar

Balıklarda protein ve aminoasit metabolizması (https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2109.2009.02174.x)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balıklarım genel protein metabolizmasını öğrenir
ÖÇ02 Balıklarda proteinin nasıl metabolize edildiğini anlar
ÖÇ03 Balık boşaltım sistemi ile çevrenin ilişkisinin farkına varır
ÖÇ04 Protein/amino asitleri balıklardaki etkisini bilir
ÖÇ05 Amino asitlerin vücutta parçalanması ve metabolitleri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Protein ve canlıdaki fonksiyonları Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Protein metabolizmasına genel giriş-1 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Protein metabolizmasına genel giriş-2 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Amino asit metabolizması-1 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Amino asit metabolizması-2 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
6 Protein sentezi temel giriş-1 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Protein synthesis basin introduction-2 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Soru cevap ve tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Beslenme, egzersiz ve sıcaklığın nitrojen metabolizmasına ve boşaltımına etkileri-1 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Beslenme, egzersiz ve sıcaklığın nitrojen metabolizmasına ve boşaltımına etkileri-2 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Balıklarda tem üre taşınımı-1 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Balıklarda tem üre taşınımı-2 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Üre taşınımını etkileyen faktörler-1 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Üre taşınımını etkileyen faktörler-2 Anlatım ve soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Makale değerlendirme Soru cevap ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tartışma ve beyin fırtınası Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru cevap ve tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 145
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,80
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 01:40