Genel Bilgi
Kod | SY0026 |
Ad | Canlı Yemlerin Besin Kalitesi ve Akvakültürde Kullanılması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice Asuman YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Canlı Yemlerin öğrenilmesi ve akvakültürde kullanım koşullarının nasıl olduğunu öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Balık ve larvaların doğal beslenme tipine benzer şekilde düzenlenen ve besin gereksinimlerini karşılayan canlıların su ürünlerinde kullanımını öğretir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları ve güncel makaleler
Notlar
Støttrup, J., & McEvoy, L. (Eds.). (2008). Live feeds in marine aquaculture. John Wiley & Sons. Kandathil Radhakrishnan, D., AkbarAli, I., Schmidt, B. V., John, E. M., Sivanpillai, S., & Thazhakot Vasunambesan, S. (2020). Improvement of nutritional quality of live feed for aquaculture: An overview. Aquaculture Research, 51(1), 1-17.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su Ürünleri Yetiştiricilik alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
ÖÇ02 | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Canlı yemlerin hangi koşullarda kullanılması gerektiğini kavrar. |
ÖÇ04 | Canlı yemlerin zenginleştirilmesini ve bunun hangi türler için daha uygun olduğunu öğrenir. |
ÖÇ05 | Yetiştiricilikte kullanılan canlı yemlerin tanır |
ÖÇ06 | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
ÖÇ07 | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Canlı yem nedir? | Canlı yem ile ilgili ön hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akuvakültürde kullanılan canlı yemler nelerdir? | Akuvakültürde kullanılan canlı yemler ile ilgili araştırma yapılarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Mikroalgler-1 | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mikroalgler-2 | Konu ile ilgili ön hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Su Piresi | Su Piresi ile ilgili araştırma yapılarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Rotifer-1 | Rotifer ile ilgili Makale taraması yapılarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Rotifer-2 | Son makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Artemia-1 | Artemiau ile ilgili ön hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Artemia-2 | Yapılan çalışmalardan bir özet hazırlanarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
11 | Anostraca (Fairy shrimps) | Konu ile ilgili ön hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Anostraca (Fairy shrimps)-2 | Makale taraması yapılıp gelinmeli | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Canlı yemlerin zenginleştirilme | Canlı yemlerin zenginleştirilme ile ilgili ön hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Canlı yemlerin zenginleştirilme-2 | Canlı yemlerin zenginleştirilme ile ilgili makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Genel konuların çalışılıp gözden geçirilmesi gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |