ZO652 Sığır Yetiştiriciliğinde Damızlık Seçimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZO652
Ad Sığır Yetiştiriciliğinde Damızlık Seçimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ


Dersin Amacı / Hedefi

Zootekni bölümü öğrencilerinin, Büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığırların damızlık seçiminde bilgilendirilmesi

Dersin İçeriği

Zootekni bölümü öğrencilerinin, Büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığırların damızlık tanımı, damızlık hayvan özelikleri, damızlıkların bakımı, beslenmesi, seçimi, seçim metotları ve Türkiye'de damızlık sığır yetiştiriciliğinin durumu konularında bilgilendirilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Hayvancılıkla bir şekilde ilgili olmak

Kaynaklar

GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020

Notlar

GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye damızlık sığır üretim potansiyelini rakamlarla konuşmayı öğrenir. s
ÖÇ02 Sığır yetiştiricliğinde damızlık seçimi metotlarını öğrenir
ÖÇ03 Damızlık seçim kriterleri, dikkat edilecek hususları ve sıklıkla yapılan hataları öğrenir
ÖÇ04 Damızlık seçiminde dikkat edilecek hususları öğrenir.
ÖÇ05 Sığırlarda damızlık seçiminin önemi ve Damızlık seçiminde dikkat edilecek hususları öğrenir.
ÖÇ06 Damızlık düve seçim kriterleri uygulamsı çiftlik ziyareti
ÖÇ07 Damızlık düve seçimi örnek çalışma ve sonuç tartışmaları
ÖÇ08 Damızlık düve seçiminde sıklıkla yapılan hatalar ve alınacak dersleri öğrenir
ÖÇ09 Damızlık düve üretim potansiyeli ve etkileyen faktörleri öğrenir.
ÖÇ10 Damızlık düve seçiminde incelenen özellikleri öğrenir.
ÖÇ11 Sığrı yetiştricliğinde kullanılan damızlık değer hesaplama metotlarını öğrenir.
ÖÇ12 damızlık değer hesaplama metotlarını karşılaştırmalı olarak örnekleyebilir
ÖÇ13 damızlık değer hesaplama metotlarını öğrenir.
ÖÇ14 Damızlık Boğa seçimi, katalog okuma, özellikerin tanıtımı ve seçim kreiterleri belirlemeyi öğrenir.
ÖÇ15 Damızlık Boğa seçimini etkileyen faktörleri ve hesaplamadaki hataları öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sığırların Doğrusal Tanımlama Yöntemi Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sığırlarda VKS yöntemiyle damızlık seçimi Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sığırlarda tip sınıflandırmasının genetiği Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sığırlarda damızlık seçim Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sığırlarda tip sınıflandırmasının kullanım alanları ve önemi Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Damızlık boğa kataloğu okuma Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Farklı boğa kullanımının gelir üzerindeki etkisi Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Damızlık seçiminde karşılaşılan sorunlar Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Damızlık sığırlarda Risk skalası Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sığırlarda damızlık hayvan seçiminin amacı ve gerekli hususlar Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Damızlık seçiminin seleksiyon konusundaki önemi Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Hayvan seçiminde kullanılan yöntemler Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Damızlık seçiminde yetiştirme ile ilgili değerler Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sığırlarda form değerlendirme Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 01:45