Genel Bilgi
Kod | ZO626 |
Ad | Koyun ve Keçi Davranışları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvan davranışlarını analiz etmeyi öğretmek
Dersin İçeriği
koyun, keçi, davranış, etiyoloji
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
hocanın ders notları
Notlar
başka not yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alternatif üretim sistemleri hakkında bilgiye sahiptir, etiyoloji hakkında bilgi sahibidir ve hayvan davranışları ile üretimde verimlilik konularını ilişkilendirir |
ÖÇ02 | etiyolojiyi bilir,maternal davranışları takip eder |
ÖÇ03 | hayvan davranışlarının yorumlamasını yapar, üreme, beslenme, temizlik, refah konularında yorumlama yapabilir |
ÖÇ04 | küçükbaş hayvan etiyolojisi ve çiftlik yönetimi konularında ip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranış nedir, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çevre nedir, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | hayvanın motivasyonu ve çevre faktörleri arasındaki interaksiyonu | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Davranış paternleri | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Etiyoloji | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Maternal Davranış | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Beslenme davranışı | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
9 | Mera davranışları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Üreme davranışları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Hayvanların ihtiyaçları ve istekleri, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | hayvan refahı | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Motivasyonal sistemler, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Temizlenme davranışı | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |