Genel Bilgi
Kod | ZO590 |
Ad | Özel Kanatlı Hayvan Besleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hindi, Kaz, Ördek, Bıldırcın besleme konularında öğretim
Dersin İçeriği
Hindi, kaz, ördek ve bıldırcın besleme
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde kanatlı hayvan besleme ve yemler bilgisi derslerini almış olmak
Kaynaklar
Kanatlı hayvan besleme ders notu
Notlar
Kanatlı hayvan besleme ve hayvan yemleri ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kaz besleme ve rasyon hazırlama konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Hindi besleme ve rasyon hazırlama konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Ördek besleme ve rasyon hazırlama konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Bıldrıcın besleme ve rasyon hazırlama konusunda bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kanatlı yetiştiriciliğinde besleme ve önemi | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hindi besleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Damızlık hindi besleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hindiler için rasyon hazırlama | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaz besleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Damızlık kaz besleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kazlar için rasyon hazırlama | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ördek besleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Damızlık ördek besleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ördekler için rasyon hazırlama | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bıldırcın besleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Damızlık bıldırcın besleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bıldırcınlar için rasyon hazırlama | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kaz, ördek, hindi, bıldırcın beslemede özel konular | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |