Genel Bilgi
Kod | YLTS701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BURÇAK KAPUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH TOPALOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MAHMUT ÇETİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. DERYA ÖNDER (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin Yüksek Lisans eğitim öğretiminde, ders aşamasında, okutulacak derslerin planlanması, bu süreçte tez konusunu oluşturacak alanda literatür çalışması, tez çalışması için gerekli bilimsel alt yapının sağlanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Yüksek lisans eğitiminin gereklerini kapsayacak şekilde öğrencinin yönlendirilmesini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
WEB üzerinde literatür çalışması.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisansüstü eğitim bilinci kazanılır. |
ÖÇ02 | Hedeflenen alanda araştırma yapılmasına yönelik gerekli bilimsel yaklaşımı kazanır. |
ÖÇ03 | Araştırma konusunda etik kuralların önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Araştırma sürecinde grup çalışmasının önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür çalışması-1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür çalışması-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür çalışması-3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür çalışması-4 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Literatür çalışması-5 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür çalışması-6 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür çalışması-7 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Literatür çalışması-8 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür çalışması-9 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Literatür çalışması-10 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Literatür çalışması-11 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür çalışması-12 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Literatür çalışması-13 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür çalışması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |