YLTS701 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLTS701
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BURÇAK KAPUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH TOPALOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MAHMUT ÇETİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DERYA ÖNDER (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin Yüksek Lisans eğitim öğretiminde, ders aşamasında, okutulacak derslerin planlanması, bu süreçte tez konusunu oluşturacak alanda literatür çalışması, tez çalışması için gerekli bilimsel alt yapının sağlanması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Yüksek lisans eğitiminin gereklerini kapsayacak şekilde öğrencinin yönlendirilmesini kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

WEB üzerinde literatür çalışması.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisansüstü eğitim bilinci kazanılır.
ÖÇ02 Hedeflenen alanda araştırma yapılmasına yönelik gerekli bilimsel yaklaşımı kazanır.
ÖÇ03 Araştırma konusunda etik kuralların önemini kavrar.
ÖÇ04 Araştırma sürecinde grup çalışmasının önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür çalışması-1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür çalışması-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür çalışması-3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür çalışması-4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Literatür çalışması-5 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür çalışması-6 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür çalışması-7 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Literatür çalışması-8 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür çalışması-9 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Literatür çalışması-10 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Literatür çalışması-11 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür çalışması-12 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Literatür çalışması-13 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür çalışması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:03