TS001 Psikometrik diyagramın oluşturulması ve kullanımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS001
Ad Psikometrik diyagramın oluşturulması ve kullanımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ABDULLAH NAFİ BAYTORUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında sıcak mevsimlerde serada iç sıcaklığın bitkilerin arzu ettiği değerlerde tutulması için alınması gereken teknik önlemlerden havalandırma, soğutma ve gölgeleme gibi iklimlendirme önlemlerinin tanıtımı, temel ilkelerinin öğretimi, sistem seçimi ve projelendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Seralarda sıcak mevsimlerde iç ortam sıcaklığının düzenlenmesi, seralarda havalandırma, uygulanan havalandırma sistemlerinin çeşitleri, hava değişim katsayısı, hava değişim katsayısının belirlenmesinde kullanılan yöntem ve metotlar, seralarda havalandırma sistemlerinin projelendirilmesi, seralarda evaporatif soğutma sistemlerinin tanımı ve projelendirilmesi, seralarda gölgeleme sistemleri ve projelendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)

Notlar

Seralar, Seralarda İklimlendirme


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirmeyi öğrenir.
ÖÇ02 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
ÖÇ03 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularını öğrenir.
ÖÇ04 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini öğrenir.
ÖÇ05 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışmayı kazanır.
ÖÇ06 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümlemeyi öğrenir.
ÖÇ07 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenilemeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Havanın fiziksel özellikleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Havanın ısı içeriği ve entalpi değeri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Madde akımı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Psikrometri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Havanın karıştırılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Isıtma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Soğutma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Evaporatif soğutma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 h-x diyagramının oluşturulması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 h-x diyagramının oluşturulması-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 h-x diyagramının oluşturulması-3 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme
13 h-x diyagramının kullanılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme
14 h-x diyagramının kullanılması (ısıtma) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 h-x diyagramının kullanılması (soğutma) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları-1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:03