Genel Bilgi
Kod | CHH570 |
Ad | Endoskopi hemşireliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek
Dersin İçeriği
Yoğun bakım hemşireliği uygulamalarını ve hemşirelik bakımını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunamamaktadır.
Kaynaklar
Durmaz Akyol, A. Yoğun Bakım Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, 2017 Güra ÇELİK, M., ALTAN H. Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı. Güneş Tıp Kitabevi, 2019
Notlar
Neriman, A., Güler, N., Akyolcu Kanan, A. Cerrahi Hemşireliği I-II. Nobel Tıp Kitabevi, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3.)Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ03 | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
ÖÇ04 | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
ÖÇ05 | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması | Okuma | |
2 | Yoğun bakım ünitelerinin tanımı, amacı ve özellikleri | Okuma | |
3 | Yoğun bakım hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları | Okuma | |
4 | Yoğun bakımda hemodinamik monitarizasyon | Okuma | |
5 | Yoğun bakımda sıvı elektrolit izlemi | Okuma | |
6 | Yoğun bakımda asit baz dengesizliği yönetimi | Okuma | |
7 | Yoğun bakımda Ekstrakorporal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) | Okuma | |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | |
9 | Mekanik ventilasyondaki hasta bakımı | Okuma | |
10 | Yoğun bakımda ağrı kontrolü | Okuma | |
11 | Yoğun bakımda sedasyon kontrolü | Okuma | |
12 | Yoğun bakımda beslenme, özel durumlarda (DM, KKY, HT..) beslenme | Okuma | |
13 | Yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü | Okuma | |
14 | Yoğun bakımda etik ve yasal konu örnekleri | Okuma | |
15 | Öğrenci sunumları ve kritik verme | Okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 40 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,04 | ||
AKTS | 7 AKTS |