İHH538 İç Hastalıkları Hemşireliği I

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH538
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve iç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili teori ve bilgileri geliştiren, bilgilerini bütünleştirerek ve geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyen, yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneğine sahip olan, kanıt oluşturacak araştırmalar yürüten, meslek ile ilgili mevzuat ve yönetmelikleri takip eden ve bilgilerini hemşirelik mesleğine ve toplum sağlığına yansıtan ve değişimlere liderlik eden uzman hemşireler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve iç hastalıkları hemşireliği ile ilgili politika, mevzuat, yönetmelik alanlarına ilişkin konularında iç hastalıkları hemşireliğinin yeri, önemi, rolleri ve hemşirelik bakımında derinlemesine bilgi verir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2010. 2. Guyton A, Hall J. Tıbbi Fizyoloji. 11. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, 2007. 3. Sözen T. Klinik Tanıda İlk Adım, Hikaye Alma ve Klinik Muayene. Semih Ofset, Ankara, 2003. 4. Aliksanyan V. Semptomdan Teşhise. Filiz Kitapevi, İstanbul, 2000. 5. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar.

Notlar

1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2010. 2. Guyton A, Hall J. Tıbbi Fizyoloji. 11. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, 2007. 3. Sözen T. Klinik Tanıda İlk Adım, Hikaye Alma ve Klinik Muayene. Semih Ofset, Ankara, 2003. 4. Aliksanyan V. Semptomdan Teşhise. Filiz Kitapevi, İstanbul, 2000. 5. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve iç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili teori ve bilgileri geliştirir ve bu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir.
ÖÇ02 Alanı ile ilgili bilgileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapar ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleyebilir.
ÖÇ03 Sağlık organizasyonu ve politikaları ile ilişkili sahip olduğu bilgileri derinlemesine irdeler, hemşirelik mesleğine ve toplum sağlığına yansıtır ve bu konudaki değişimlere liderlik eder.
ÖÇ04 Öğrenci sahip olduğu hemşirelik bilgiler ile hemşirelik alanına kanıt oluşturacak araştırmalar yürütür ve alanındaki bilginin sınırını genişleterek özgün düşünce ve metotlarla mesleki katkılarda bulunur.
ÖÇ05 Meslekle ilgili mevzuat ve yönetmelikleri takip ederek hemşirelik ve sağlık hizmeti sorunlarında stratejik karar verme süreçlerini kullanır, etkileşim yaratır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 4
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 3
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 1
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 2
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir.
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Homeostazis ve Etkileyen Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
2 Şok ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
3 Yaşlılık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
4 Kronik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
5 Kanser ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
6 Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
7 Kardiyo-Vasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
10 Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
12 Metabolizma Hastalıkları, Endokrin Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Bağışıklık Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
14 Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Eklem Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 6 42
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 136
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,44
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 10:47