Genel Bilgi
Kod | JZ310 |
Ad | Maden Yatakları 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Arş.Gör.Dr. Burcu KARATAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dış olayların etkisi ile oluşan maden yataklarının tanıtımı, Jeolojik ve Kimyasal olayların maden yatağı üzerindeki etkilerinin anlaşılması, ortaya çıkan alterasyonların bilinmesi, maden yataklarının Türkiye ve Dünyadan örneklerle anlatımı
Dersin İçeriği
Volkano sedimanter yataklar (Kuruko-Kıbrıs tipi), Sedimanter yataklar , Kimyasal Kalıntı yataklar, Kırıntılı yataklar, Kimyasal Sedimanter yataklar, Superjen yataklar, Kimyasal ve biyokimyasal yollarla oluşan Fe ve Mn Cevherleşmelerinin oluşumu, Karbonatlı Ortamlarda oluşan Pb-Zn Yatakları, Kömürlü Bitümlü şeyl içerisindeki Cu yatakları, Metamorfizma ve Maden Yatakları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
GÖKÇE, A., Maden Yatakları Ders Kitabı.
Notlar
Gümüş, A., 1998. Dış olaylara Bağlı Maden Yatakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dış olaylara bağlı Maden Yatağının oluşumunu tanır |
ÖÇ02 | Jeolojik ve Kimyasal olayların maden yatağı üzerindeki etkilerini belirler |
ÖÇ03 | Maden yataklarının aranmasını, tanınmasını yapar |
ÖÇ04 | Maden yataklarında saha ve laboratuar çalışmalarını yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Volkano sedimanter yataklar, Çeşitleri, Levha tektoniğine göre oluşum ortamları, Kruko Tip yataklanma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Volkano sedimanter Kıbrıs tipi Cu- Zn-Pb yataklanması,Türkiye ve Dünyadan Örnekler , Besshi tipi Cu-Zn yatakları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Sedimanter yataklar (genel özellikleri, oluşum biçimleri, yüzeysel oluşum ortamları, dokusal -yapısal özellikleri sınıflandırılmaları) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Kimyasal Kalıntı yataklar Demirli ve Alüminyumlu lateritlerin oluşumu. Dünya ve Türkiyeden Örnekler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kırıntılı yataklar (Plaserler) ; Yamaç , akarsu, buzul ve rüzgar plaserleri Türkiye ve Dünyadan Örnekler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Superjen yataklar(oluşum ortamları, minerallerin hareketi, taşınması , kristallenmeleri) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Kimyasal Sedimanter yataklar (Evaporitler) , Tuz yatakları, Bor yatakları, Türkiyeden örnekler. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Tortul kayaçlar içerisindeki Katmansı Yataklar ( Etki eden kimyasal ve biyokimysal olaylar, doku, yapı özelikleri, litolojik özellikleri, petrografik özellikleri, Ortamların saptanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Kimyasal ve biyokimyasal yollarla oluşan Fe ve Mn Cevherleşmelerinin oluşumu, sınıflandırılması,Türkiye ve Dünyadan Örnekler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Karbonatlı Ortamlarda oluşan Pb-Zn Yatakları (Mississipi Tipi- Alpin Tipi yataklar) Türkiye ve Dünyadan Örnekler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Karstlaşma ve karstlaşmaya bağlı olarak oluşan Zn-Pb yatakları. Türkiye ve Dünyadan Örnekler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Kömürlü Bitümlü şeyl içerisindeki Cu yatakları, Red bed tipi Uranyum- Toryum yatakları Dünyadan Örnekler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Metamorfizma ve Maden Yatakları (Metamorfizma etkisi ile madenlerde olası değişiklikler Sülfürlü-oksitli cevherler üzerinde metamorfizma etkisi) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Uygulama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |