TSP117 Tüketici Davranışları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TSP117
Ad Tüketici Davranışları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin tüketici davranışlarının nedenlerini, tüketici davranışlarına etki eden faktörleri, tüketim stratejilerini, tüketicilerin tepkileri ile tüketici psikolojisi hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tüketici davranışları ve tüketici davranışlarının işletmeler üzerindeki etkileri; tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, müşteri tatmini, müşteri sadakati yaratma; tüketim olgusu, ihtiyaç ve istekler; tüketici davranışı kavramı ve özellikleri; tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi; tüketicilerin satın alma davranışları ve kararları; tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler; satın alma karar süreci, tüketicilerin satın alma alışkanlıkları konularını inceler.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulu yok.

Kaynaklar

İslamoğlu, A. H. ve R. Altunışık (2008), Tüketici Davranışları, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.

Notlar

Ders Notları, Seval RENKAL DIBLAN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tüketicilerin davranış nedenlerini açıklar.
ÖÇ02 Tüketici davranışlarına etki eden faktörleri yorumlar.
ÖÇ03 Tüketim stratejilerini açıklar.
ÖÇ04 Tüketicilerin tepkilerini yorumlar.
ÖÇ05 Tüketici psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak satın alma ya da satın almama davranışının nedenlerini sorgular.
ÖÇ06 Tüketici davranışlarıyla ilgili özellikle de motivasyon, kişilik, algı, öğrenme, ve tutum gibi konular hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 Tüketici davranışlarının sosyal ve kültürel boyutlarını öğrenir.
ÖÇ08 Tüketici karar verme mekanizmalarını açıklar.
ÖÇ09 Tüketici davranışları ve pazarlama stratejisi bağlantısını yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Temel Kavramları ve stratejileri, Çağdaş Pazarlamada Tüketici ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tüketici Davranışına Giriş ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tüketici Davranışında Disiplinlerarası Yaklaşımlar ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tüketici Davranış Modeli ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Birey olarak Tüketici; Algılama, Öğrenme-Bellek, Motivasyon, Değer ve ilgilenim ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Birey olarak Tüketici; Tutum , Kimlik/Benlik ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tüketici Portresi; Gelir, yaş, aile yapısı,sosyal statü ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tüketici Davranışlarında Geleneksel /Modern Yaklaşımlar ve Kuramlar Veblen, Skinner, Pavlov, Freud vs. ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yeniliklerin Yayılması, Grup ve Fikir lideri etkisi ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tüketici Bilgi Edinme ve Karar Verme Süreci ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tüketici Satınalma sonrası Değerlendirme ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kültür ve Yaşam Tarzı ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Tüketici Davranışlarının Öncülleri ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tüketici Davranışlarının Öncülleri ve Örnekler. ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:47