JS425 Jeotermal Alanların Elektriksel Yöntemlerle Belirlenmesi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS425
Ad Jeotermal Alanların Elektriksel Yöntemlerle Belirlenmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HATİCE KARAKILÇIK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi HATİCE KARAKILÇIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler jeotermal alanların elektrik ve elektromanyetik yöntemler kullanılarak tespit edildiğini öğrenir.

Dersin İçeriği

Jeotermal enerji nedir , Jeotermal enerjinin önemi ve kökeni, Jeotermal rezervuar, Jeotermal enerjinin oluştuğu alanlar. Jeotermal alanlarda sıcaklıkla değişen fiziksel parametreler. Jeotermal sistem türleri. Ülkemizdeki jeotermal alanların genel özellikleri, Hidrotermal alterasyonlar, Sıcak ve mineralli sular, Jeotermal enerji üretimi, Jeotermal araştırmalardaki jeofizik yöntemler, Rezistivite yöntemi, Dogal Potansiyel yöntemi (PS), Geçici elektomanyetik yöntem (TEM), CSAMT yöntemi, Yapay kaynaklı manyetotellürik yöntem, Çok düşük frekanslı elektromanyetik yöntem. Jeotermal Sondaj, Jeotermal kanunu.

Dersin Ön Koşulu

Genel Jeoloji ve Tektonik derslerini almış olmak.

Kaynaklar

Ders Notu: Jeotermal Alanların Elektriksel Yöntemlerle Araştırılması.

Notlar

Konularla ilgili web ortamındaki güncel çalışmalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Jeotermal saha, jeotermal sistem, Jeotermal anomali ve Jeotermal rezervuar tanımlamalarını öğrenmesi.
ÖÇ02 Jeotermal ortamları tanımlaması.
ÖÇ03 Ülkemizdeki jeotermal alanların genel özelliklerini öğrenmesi.
ÖÇ04 Jeotermal sahaların elektrik yöntemlerle tespitini öğrenmesi.
ÖÇ05 Jeotermal sahaların elektromağnetik yöntemlerle tespitini öğrenmesi.
ÖÇ06 Jeotermal alanlarda su içeriğinin önemini kavrama.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Jeotermal enerjinin kökeni ve oluşumu. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
2 Ülkemizdeki jeotermal alanların genel özellikleri. Türkiye de ki suların jeokimyasal karakteristikleri. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
3 Jeotermal ile ilgili kavramlar (Jeotermal anomali, jeotermal saha, jeotermal gradyan, jeotermal sistem, vb), Jeotermal rezervuar modelleri. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
4 Hidrotermal alterasyonlar. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
5 Jeotermal alanlarda uygulanan elektrik ve elektromanyetik yöntemlere giriş. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 Jeotermal sahalarda Rezistivite yöntemi. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Jeotermal sahalarda Dogal Potansiyel yöntemi. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Jeotermal sahalarda Geçici Elektomanyetik Yöntem Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 Jeotermal sahalarda CSAMT yöntemi. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
11 Jeotermal sahalarda Yapay Kaynaklı Manyetotellürik yöntem. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
12 Çok düşük frekanslı elektromanyetik yöntem. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 İyi bir Jeotermal saha modeli nasıl olmalıdır, Jeotermal sistem ve çevre. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Jeotermal sondaj. Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Jeotermal kanunu Öğrenci ilgili ders notunu okur ve web sitelerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50