Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Turizm ve Seyahat Hizmetleri | |
Kod | TSP129 |
Ad | Turizmde Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletmenin temel fonksiyonlarından olan girişimciliğin temel kavramlarını ve mesleği öğrencilere genel hatlarıyla tanıtmak.
Dersin İçeriği
İşletme fonksiyonları, girişimcilikte başarı kavramları, KOBİ’ler ve küçük işletmelerin sorunları hakkında bilgi sahibi olur. işletmelerin sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yok
Kaynaklar
Çolakoğlu, Ü. ve Can, Ü. (2023), Turizmde Girişimcilik, Detay Yayıncılık. Güncel Bir Yaklaşımla Girişimcilik, Mumcu vd. Nobel Yayıncılık, 2022, 2. Basım. Girişimcilik, Bozacı, İ. , 2015, Beta Basım Tekin, M., (2003), Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Nobel Basım Yayın
Notlar
İlgili öğretim elemanının notları ve sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş yaşamında başarılı olma yöntemlerini kavrayabilir. |
ÖÇ02 | Küçük işletmelerin kuruluş şekillerini ve yönetimini kavrar. |
ÖÇ03 | İdeal bir girişimcinin kim olduğu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Girişimcilik ve benzer kavramlar arasındaki farkları açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Girişimcilik ruhunun ne demek olduğunu ve bu ruha sahip olabilmek için kendini hangi konularda geliştirmesi gerektiğini kavrar. |
ÖÇ06 | Girişimcilik düzeylerini açıklayabilir. |
ÖÇ07 | Serbest piyasa ekonomisi içinde girişimcinin rolünü açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik Kavramı ve Ortaya Çıkışı | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Girişimciliğin Önemi ve Nasıl Girişimci Olunur | İlgili konuya dair okumaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Türkiye’de Girişimci Olma Şekilleri | İlgili bölüme dair makale araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Girişimcilerin Başarı ve Başarısızlık Nedenleri | İlgili makalelerin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İş Fikirleri Üretmenin Önemi ve Girişimcilik Politikaları | Vaka incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Risk Sermayesi ve Türkiye’deki Uygulamaları | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Planlama, başlangıç hususları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş planının oluşturulması; Fizibilite çalışması | Konu ile ilgili makalelerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Pazarlama planı | Makalelerin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Finansal planlama; finansal raporlar, bütçeleme ve nakit akımı | Örnek olay çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bütçeleme | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Proje sunumları | sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Proje sunumları 2 | sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Proje sunumları 3 | sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |