Genel Bilgi
Kod | ING102 |
Ad | İngilizce II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | MERAL KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye; temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dilbilgisi kitabı ve okuma parçaları
Notlar
Öğretim elemanının ders notları, Meral KURT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Yabancı dil bilgisini kullanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler Kavram ve tanımları kullanır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler Dökümanları kullanır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler Dökümanları hazırlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler dilbilgisini günlük konuşmalarda kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geçen sene üç ilginç şeyler yapan kişileri bulmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Geçen sene son gittiğin seyahat hakkında konuşmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Bazı sağlık problemleri hakkında konuşmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Bazı taşımacılığın isimleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bir postakartı anlamak ve yazmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Kibarca yer teklif etmek ve istemek | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
7 | Geçmişten bir hikaye anlamak ve anlatmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çalışma aktiviteleri hakkında konuşmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Geçmiş Zamanda cümleler yapmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bazı haftasonu activitelerini isimlendirmek | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | İnsanların nerede olduklarını söylemek | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öfkeyi ifade etmek | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Vedalaşma ifadelerinin kullanılması | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Yetenekler hakkında konuşmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Fİnal sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Fİnal sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |