Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere rekreasyon kavramını, türlerini ve turizm sektöründeki önemini öğretmektir. Ayrıca, rekreasyonel faaliyetlerin planlanması, yönetimi ve sürdürülebilir kullanımı konularında temel bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Zaman, boş zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu, Rekreasyonun özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik alanlarının incelenmesi, Rekreasyon sporuna katılımın incelenmesi, Rekreasyon sporunun tanımı ve programlama ilkelerinin öğretimi, Rekreasyonda turizm, Rekreasyonda pazarlama, Rekreasyon yönetiminde planlama, programlamanın öğretilmesi, Rekreasyon faaliyetlerinde tesislerin kullanımı ve işletilmesi, Rekreasyon etkinliği planlama.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Akyıldız Munusturlar, M. (Ed.). (2016). Rekreasyon Yönetimi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları. Karaküçük, S. (2017). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme. Gazi Kitabevi. İlgili ders notları, Halime EŞİYOK.
Notlar
Eryılmaz, B. (2023). Rekreasyon Kavram ve Uygulamalar. Detay Yayıncılık. Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2009). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rekreasyonun temel kavramlarını, türlerini ve turizm sektörü ile olan ilişkisini açıklar. |
ÖÇ02 | Rekreasyon faaliyetlerinin bireyler ve toplum üzerindeki fiziksel, sosyal ve psikolojik etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Turizm işletmelerinde rekreasyon programları ve etkinlikleri planlar ve yönetir. |
ÖÇ04 | Konaklama tesisleri, seyahat acenteleri ve destinasyonlarda rekreasyon hizmetlerini organize eder. |
ÖÇ05 | Farklı hedef kitlelere yönelik yaratıcı ve yenilikçi rekreasyon etkinlikleri tasarlar. |
ÖÇ06 | Rekreasyon yönetiminde zaman, mekân ve bütçe planlaması yapar. |
ÖÇ07 | Rekreasyon hizmetlerinde müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesini artıracak yaklaşımlar geliştirir. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir turizm kapsamında doğa dostu ve çevreye duyarlı rekreasyon faaliyetlerini değerlendirir. |
ÖÇ09 | Ekip çalışması, liderlik ve iletişim becerilerini kullanarak rekreasyon organizasyonlarını yönetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zaman, boş zaman ve rekreasyon | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Rekreasyon kavramı ile ilişkili konular | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Rekreasyonun özelliklerinin sınıflandırılması,etkinlik alanlarının incelenmesi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Rekreasyon sporuna katılımın incelenmesi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Rekreasyon sporunun tanımı ve programlama ilkelerinin öğretimi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Rekreasyonun spor eğitimdeki yerinin incelenmesi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rekreasyon spor alanları 1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Rekreasyon spor alanları 2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Rekreasyonda turizm | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Rekreasyonda pazarlama | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Rekreasyon yönetiminde planlama, programlamanın öğretilmesi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Rekreasyon faaliyetlerinde tesislerin kullanımı ve işletilmesi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Rekreasyon etkinliği planlama | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |