JZ402 Türkiye Jeolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ402
Ad Türkiye Jeolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye'nin Jeolojik özelliğini, Türkiyeyi oluşturan levhaların coğrafik ve jeolojik konumunlarını, yeraltı ve yerüstü hammadde ve madenlerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Türkiyede Tetis ve Neotetis kavramları, Paleozoyik, Mesozoyik ve Senozoyik birimlerin stratigrafik ve tektonik özellikleri, Jeolojik Miras değerleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz ders

Kaynaklar

Ketin İ 1983. Türkiye jeolojisine genel bir bakış. İTÜ Matbaası 596 pp Istanbul Teknik Üniversitesi Matbaası, Istanbul. Ketin, İ., 1966, Anadolu'nun tektonik birlikleri. MTA Dergisi, 66, 20-34. Ketin, İ., 1977, Türkiye'nin başlıca orojenik olayları ve paleocoğrafik evrimi. MTA Dergisi, 88, 1-4. Şengör, A.M.C., and Y. Yılmaz, 1981, Tethyan evolution of Turkey, a plate tectonic approach: Tectonophysics, v. 75, p. 181-241. Şengör, A.M.C., 1985, Türkiye'nin tektonik tarihinin yapısal sınıflaması. Ketin Simpozyumu Kitabı, 37-62. Okay, A.I., 2008; Geology of Turkey: A synopsis. Anschnitt, Zeitschrift für Kunst und Kultur im Bergbau, Beiheft 21, 19-42. Veröffentlichungen aus dem Deutschen Bergbau-Museum Bochum, Nr. 157. Okay, A.I., and Tüysüz, O., 1999, Tethyan sutures of northern Turkey. In The Mediterranean Basins: Tertiary extension within the Alpine orogen, eds. B. Durand, L. Jolivet, F. Horvath and M. Seranne, Geological Society, London, Special Publication 156, 475-515

Notlar

Ders sorumlusu sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye Jeolojisinin genel özelliklerini öğrenir.
ÖÇ02 Metamorfik masifleri öğrenir.
ÖÇ03 Paleozoyik, Mesozoyik, Senozoyik oluşuklar ve dağılımlarını öğrenir.
ÖÇ04 Türkiyenin paleocoğrafik ve paleotektonik evrimini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye Jeolojisi ile ilgili kavramlar (Tetis, Lavrasya, Gondvana kavramları, Tetis okyanusu) ve Anadolu'nun jeolojik evrimi, Pontidler (Istranca, İstanbul ve Sakarya zonları), Anatolid-Toridler, Güneydoğu Anadolu) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye'nin metamorfik masifleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Trakya Havzası Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İstanbul Zonu Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sakarya Zonu - Pontidler- 1 Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sakarya Zonu - Pontidler-2 Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Arasınav Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anatolid-Torid kuşağı (Batı) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Anatolid-Torid kuşağı (Orta) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Anatolid-Torid kuşağı (Doğu) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Arap Platformu-Güneydoğu Anadolu Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiye’de Neojen-Kuvaterner Volkanik Faaliyetleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye'de paleotektonik ve neotektonik evre Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiyede jeolojik miras Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:52