TSP227 Tur Oparatörlüğü ve Seyahat Acenteliği

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Turizm ve Seyahat Hizmetleri
Kod TSP227
Ad Tur Oparatörlüğü ve Seyahat Acenteliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Halime EŞİYOK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Halime EŞİYOK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tur operatörlüğü ve seyahat acentelerinin işleyişi, yönetimi ve sektördeki rolü hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Seyahat dağıtım sistemleri, Seyahat acentelerinin sınıflandırılması, Seyahat acentesi organizasyon yapısı, Turizm ve seyahat acenteleri ile ilgili kuruluşlar, Seyahat Acenteleriyle İlgili Mevzuat, Seyahat Acenteciliği İşlemleri, Acenteciliği İle İlgili Sözleşmeler, Tur Operatörü Kavramı Ve Tur Operatörlerinin Dağıtım Sistemindeki Yeri ve Önemi, Paket Turlar, Tercih Nedenleri, Paket Turların Üretimi, Paket Tur Tüketim Aşaması ve Tur Operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel Anlaşmaları, Seyahat Acentelerinde Tur Yönetimi, Transfer İşlemleri, Paket Tur Operasyonu.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Sezgin, E. (2016). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Mısırlı, İ. (2008). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Seçkin Yayıncılık. İlgili ders notları, Halime EŞİYOK.

Notlar

İçöz, O. (2003). Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi. Turhan Kitabevi. Özdemir, M. (2007). Turizm ve Seyahat Acentacılığı Yönetimi. Gazi Kitabevi. İlgili makaleler, tezler, bildiri kitapları ve internetten elde edilen bilgiler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tur operatörlüğü ve seyahat acenteliğinin temel kavramlarını, işleyişini ve yasal çerçevesini açıklar.
ÖÇ02 Seyahat acentelerinin ve tur operatörlerinin turizm sektöründeki rolünü ve önemini değerlendirir.
ÖÇ03 Seyahat acentelerinin organizasyon yapısını ve operasyonel süreçlerini analiz eder.
ÖÇ04 Tur paketleri, turlar ve seyahat programlarının hazırlanma sürecini planlar ve yönetir.
ÖÇ05 Rezervasyon, biletleme ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinde etkin rol alır.
ÖÇ06 Tur operatörlüğü ve seyahat acentelerinde kullanılan dijital sistemleri ve teknolojileri kullanır.
ÖÇ07 Müşteri memnuniyetini sağlamak için etkili iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirir.
ÖÇ08 Seyahat acenteciliği ve tur operatörlüğü sektöründe etik kurallara ve sürdürülebilirlik ilkelerine uygun hareket eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsanları Seyahate Yönelten Faktörler, Turizm ve seyahat in tarihçesi Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Seyahat dağıtım sistemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Seyahat acentelerinin sınıflandırılması Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seyahat acentesi organizasyon yapısı Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Turizm ve seyahat acenteleri ile ilgili kuruluşlar Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Seyahat Acenteleriyle İlgili Mevzuat Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Seyahat Acenteciliği İşlemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seyahat Acenteciliği İle İlgili Sözleşmeler Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tur Operatörü Kavramı ve Tur Operatörlerinin Dağıtım Sistemindeki Yeri ve Önemi Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Paket Turlar, Tercih Nedenleri, Paket Turların Üretimi Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Paket Tur Tüketim Aşaması ve Tur Operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel Anlaşmaları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Seyahat Acentelerinde Tur Yönetimi, Transfer İşlemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Paket Tur Operasyonu Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Örnek tur uygulamaları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 02:57