TİB817 Bilimsel Metodoloji ve Kelam

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB817
Ad Bilimsel Metodoloji ve Kelam
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel bir alanda genel bir uygulamaya sahip olan ve uzun zaman içerisinde test edilmiş düşünce biçimleri, analiz vasıtaları, araştırma metotları, kavramlar, prensipler, kategoriler ve sınıflandırma sistemleri tanımak, tanımlamak, sınıflandırmak ve açıklamaktır

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma yöntemleri ile bunların nasıl uygulanacağını araştırması ve bunun kelam ilmiye ilişkisini ortaya koymak.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Kelam ilminde metodoloji Bilimsel araştırma yöntemleri

Notlar

Kelam ilminde metodoloji Bilimsel araştırma yöntemleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak
ÖÇ02 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak
ÖÇ03 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak
ÖÇ04 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak
ÖÇ05 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak
ÖÇ06 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak
ÖÇ07 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak
ÖÇ08 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek
ÖÇ09 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak
ÖÇ10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Metod/Yöntem/Usûl Terimi ve Yöntemin Tarihsel Serencamı okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Diyalektik yöntem okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eski Çağ Felsefesinde Yöntem okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yeni Çağ Felsefesinde Yöntem okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İslami Gelenekte Yöntem okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kur’an’da Bilgi ve Yöntem okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Doğru Bilginin Kaynakları okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Bilgisizliğin Kaynakları okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kelam Metodunun Ortaya Çıkışı okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kelam Metodunun Gelişim Süreci okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Varlık ve bilgi okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Kelamcıların Kullandığı Araştırma Yöntemleri okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Akıl, naklin de ölçüldüğü bir ölçektir okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 cedel, sebr ve taksim, istişhad, in'ıkası edille okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma yapar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 151
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,04
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:28