Genel Bilgi
Kod | CENG551 |
Ad | Digital Signal Processing for Computer Engineers |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi tamamlayan öğrenciler ayrık zaman sinyal ve sistemlerini analiz edebilecekler ve ayrık zaman sistemlerini dizayn edebileceklerdir.
Dersin İçeriği
Bu ders ayrık zaman sinyal ve sistemler, z transform, sürekli sinyallerin örneklenmesi, Fourier transfom ve ayrık Fourier transformu ve filtre dizayn yntemlerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Discrete-Time Signal Processing Alan V. Oppenheim Ronald W. Schafer
Notlar
Digital Signal Processing John Proakis, Dimitris Manolakis
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ayrık zaman sinyal ve sistemleri bilir |
ÖÇ02 | z transformunu ve ters z transformunu bilir |
ÖÇ03 | Sürekli sinyallerin örneklemesini bilir |
ÖÇ04 | LTI sistemlerin frekans tepkisini analiz edebilir |
ÖÇ05 | Ayrık zaman filitre dizayn edebilir |
ÖÇ06 | Fourier transformunu bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ayrık zaman sinyal ve diziler | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ayrık zaman sistemler | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fourier Transformu | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Z Transformu | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ters Z Transformu | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sürekli sinyallerin örneklenmesi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından ilgili bölümleri okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Analog sinyallerin sayısal işlenmesi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | LTI sistemleri frekans tepkisi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Minimum Phase sistemleri | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | IIR filtrelerin sürekli zaman filtrelerini kullanarak dezayn edilmesi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Pencere yöntemiyle FIR filtre dizayn edilmesi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | FIR filtrelerin optimum olarak dizayn edilmesi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ayrık Fourier Transformu | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili bölümleri okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili bölümleri okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |