Genel Bilgi
Kod | CENG047 |
Ad | Computer Graphics and Imaging |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mehmet SARIGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mehmet SARIGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar Grafikleri ve Görüntüleme dersinin amacı, öğrencilere bilgisayar grafikleri ve dijital görüntülemede görsel içeriğin oluşturulmasında ve işlenmesinde kullanılan temel ilkeleri, teknikleri ve algoritmaları tanıtmaktır. Ders, öğrencilere alanda sağlam bir temel sağlamayı ve dijital görüntüleri ve grafikleri etkili bir şekilde anlamalarını, oluşturmalarını ve değiştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Bilgisayar Grafiklerine Giriş, 2B Grafikler ve Rasterleştirme, 3B Grafikler ve Modelleme, Görüntüleme ve Projeksiyon, Aydınlatma ve Gölgeleme, Doku Eşleme, Işın İzleme ve Küresel Aydınlatma, Dijital Görüntü İşleme Giriş, Görüntü Sıkıştırma ve Gösterim, Bilgisayarda İleri Konular konularını içerir. Grafikler, Bilgisayar Grafikleri ve Görüntüleme Uygulamaları, Bilgisayar Grafiklerinde Etik ve Yasal Hususlar.
Dersin Ön Koşulu
Temel programlama, lineer cebir ve olasılık teorisi bilgisi.
Kaynaklar
Foley, J. D., Van Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., & Phillips, R. L. (1994). Introduction to computer graphics (Vol. 55). Reading: Addison-Wesley.
Notlar
Introduction to Computer Graphics and Imaging, CS148, Stanford School of Engineering
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar Grafik İlkelerini Anlamak |
ÖÇ02 | Grafik Programlamada Yeterlilik |
ÖÇ03 | 3D Modelleme ve Rendering konusunda bilgi sahibi |
ÖÇ04 | Dijital Görüntüleri Manipüle Etme ve İşleme Yeteneği |
ÖÇ05 | Bilgisayar Grafikleri ve Görüntüleme Tekniklerinin Uygulanması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar grafikleri, grafik donanımı ve yazılımına giriş. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2B grafiklerde koordinat sistemleri ve dönüşümler. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çizgiler, daireler ve çokgenler için çizim algoritmaları. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 2B grafiklerde kırpma ve pencereleme teknikleri. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 3B grafiklere giriş, 3B koordinat sistemleri ve dönüşümler. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 3B grafiklerde çokgen modelleme ve gösterimi. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dönüşümleri ve kamera modellerini görüntüleme. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Perspektif ve ortografik izdüşümler. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Aydınlatma modelleri ve gölgelendirme algoritmaları. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Phong gölgeleme ve Gouraud gölgeleme. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doku eşleme teknikleri ve doku filtreleme. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Işın izleme ilkeleri ve algoritmaları. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Işın izlemede gölgeler, yansımalar ve kırılmalar. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gözden Geçirme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |