TMT721 Tekstil Yüzeylerle Enstelasyon Çalışmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT721
Ad Tekstil Yüzeylerle Enstelasyon Çalışmaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU


Dersin Amacı / Hedefi

Kavramsal sanat ve Enstalasyon hakkında akademik temel bilgiler kazandırıldıktan sonra, öğrencinin ifade biçimini açığa çıkarması, Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme ve çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerilerine katkı sağlaması, Disiplinlerarası çalışma deneyimi kazandırma, yaratıcı tasarımın süreçlerini uygulamalı olarak deneyimlemesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu derste, kökleri kavramsal sanata kadar inen, çağdaş sanat dışında birçok farklı görsel sanat disiplinlerinden de destek alan melez (hibrid) bir tarz olan enstalasyon ya da yerleştirme sanatını tarihsel süreç içerisinde incelenmesi, örneklerle açıklanması, çeşitli uygulamalar için eskiz tasarım dosyası hazırlatılması. Sonrasında atölye çalışması ve deneysel enstalasyon çalışmalarının gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Geleneksel sanat eserlerinden farklı olarak, çevreden bağımsız bir sanat nesnesi içermeyip belirli bir mekân için yaratılan, mekânın niteliklerini kullanıp irdeleyen ve izleyici katılımının temel bir gereklilik olduğu sanat türü olan enstalasyon kapalı veya açık mekânlarda uygulanabilir. Ders sonunda öğrenci en az bir enstalasyon eser üretmiş olmalıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Süzen, H, N. (2010). Sanatta Disiplinlerarası Bir Yaklaşım: Enstalasyon Sanatı ve Genco Gülan Örneklemi, Gazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(6), 147 – 162

Notlar

F. Granata. (2017). Experimental Fashion, Performance Art, Carnival and Grotesque Body, I. B. Tauris, London. K. Thittichai (2009) Experimental Textiles, Batsford, United Kingdom.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, kavramsal sanatı, enstalasyonu anlar, açıklar.
ÖÇ02 Öğrenciler, tekstil malzemelerini kullanarak yaratıcı ve özgün enstelasyon çalışmaları yapar.
ÖÇ03 Öğrenciler disiplinlerarası çalışma pratiği kazanır.
ÖÇ04 Araştırma yöntemleri kullanılarak "tekstil yüzeylerle enstelasyon" hakkında edindiği bilgileri, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunabilme.
ÖÇ05 Farklı disiplinlerle etkileşimli eserler üretir.
ÖÇ06 Mekâna dair çok duyulu algı geliştirir, tekstil malzemesi ile mekana özgü eserler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve ders işlenişini planlama Öğrencilerin önceki eğitim süreçlerinde ürettikleri eser görsellerini içeren dosyaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Enstalasyonun Etimolojisi, Kavramsal Sanatın Tanımı, Tarihsel Süreci, Etkilendiği akımlar. "Enstelasyon" hakkında genel bir araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Pop Art, Fotogerçekçilik, Minimalizm, Kolaj, Asamblaj, Enstalasyon konu anlatımı. Pop Art, Fotogerçekçilik, Minimalizm, Kolaj ve Asamblaj hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
4 Desen, form, kompozisyon, denge, simetri-asimetri, oran, orantı, altın oran konularının anlatımı, Enstalasyon konusunun kavranması ve örneklerle incelenmesi, proje ödevlerinin verilmesi. Temel Sanat ilkeleri ve gestalt kuramı hakkında ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Enstalasyon-Land Art konu ödevi, Arte Povera Konu Anlatımı ve enstalasyon uygulamaları, Fotoğraf- video art-performans art- fluxus konu anlatımı ve örneklerle incelenmesi, 1 Proje konusu hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Enstalasyon ve Mekan, Mekan Analizi 2 Enstelasyon- Mekan ilişkisi üzerine araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma
7 Öğrencilerin hazırlayacakları Enstalasyon çalışmalarına dair hazırlıklarının proje halinde sunumlarının değerlendirilmesi, araştırma ve geliştirme. Portfolyo hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Çağdaş Enstalasyon Çalışmalarından Örneklerle Konunun İrdelenmesi, Zaman, mekan, beden organizasyonu üzerine tartışmalar ve örnekler. 11 Portflyo hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Öğrencilerin hazırlayacakları Enstalasyon çalışmalarına dair hazırlıklarının proje halinde sunumlarının değerlendirilmesi, araştırma ve geliştirme. 1 Üç boyutlu tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Enstalasyon Sanatında Sanal Ortam. Dijital teknoloji , Gerçek nesne ve gerçek alanla birleşimi. proje çalışmasındaki eksikliklerin giderilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Kamusal alanda sanat. Pratik konular: Alternatif sanat sergileme mekanları araştırması, mekana göre enstelasyon proje geliştirme 2 mekan araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Enstalasyon çalışmalarına devam edilmesi, öğrenci çalışmalarının kavramsal boyutu üzerine bir değerlendirme Mekanda yerleştirme alternatifleri üzerine ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Enstalasyon çalışmalarına devam edilmesi, öğrenci çalışmaları üzerinde kurgular üzerinde tartışma ve değerlendirme, yeniden düzenlemeler -2 Alternatif yerleştirmeler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje çalışmalarının tamamlanması, Sergilenmesi Mekana son yerleştirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Mekana son yerleştirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Mekana son yerleştirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:10