JM607 Cevher içeren Akışkanların Hareketi ve Cevherleşme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM607
Ad Cevher içeren Akışkanların Hareketi ve Cevherleşme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Cevherli akışkanların çeşitlerini, akış mekanizları, oluşturdukları altrerasyonların bilinmesi, Hidrotermal yataklar hakında bilgi sahipi yapmaktır.

Dersin İçeriği

Cevherli akışkanlar, akışkanların sınıflandırılması, akışkan-yankayaç etkileşimi, dokular

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Cevher içeren akışkanlar 1998

Notlar

Maden Yataklarını Kavramak, Taner ÜNLÜ & M. Bahadır ŞAHİN & Cahit DÖNMEZ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cevherleşmeye neden olan kaynak ve süreçler hakkında yorum yapar
ÖÇ02 akışkan türlerini hakında bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Oluşan doku tiplerini tanır.
ÖÇ04 yankayaç ve alterasyonları tanır.
ÖÇ05 Hidrotermal sıvılar hakkında bilgi sahibidir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Cevherli Akışkanlar araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Cevher içeren akışkanların Hareketi araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Mağmanın Göçü( Hidrotermal akıntıların Derinlerde ve Sığ derinlikteki göçü) araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yapısal Kontroller ve örnekler araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Madenlerin Yerleşimi araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Segregasyon, Karbonatitlerin oluşumu araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma
7 Hidrotermal akışkanlardan maden yatakları oluşumu, Dokular araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Alterasyonlar 1 araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yankayaç ve Alterasyonlar2 araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Parajenez, Zonlanma, Jeotermometre araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Magma ve bağlı yataklar araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Maden Yataklarının Sınıflandırması araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlgili örneklerin incelenmesi araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 örnek incelemeleri Tartışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.05.2024 12:19