STA1725 Çağdaş sanat Dünyasında Yenilikçi Sergileme Yöntemleri 1

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1725
Ad Çağdaş sanat Dünyasında Yenilikçi Sergileme Yöntemleri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı,öğrencilere sergileme sanatının temel prensiplerini ve tekniklerini öğretmek, farklı sergi mekanları ve düzenlemeleri hakkında bilgi sağlamak ve sergilemede kullanılan temel teknolojileri tanıtmaktır. Bu dönem, sergi tasarımı, aydınlatma, görsel sunum teknikleri ve küratörlük gibi konularda temel becerilerin kazandırılmasını hedefler.

Dersin İçeriği

Bu ders, sergileme sanatının temellerine odaklanır ve öğrencilere sergileme sanatı, sergi mekanları, görsel sunum teknikleri, aydınlatma ve teknolojinin sergilerdeki kullanımı gibi konularda temel bilgiler sunar. Bu dönemde ayrıca, küratörlük ve sergi yönetimi gibi alanlarda önemli beceriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler, sergileri planlama, düzenleme ve eleştirel değerlendirme yönleriyle ilgili bilgi ve deneyim kazanacaklar, bu da onları sergi tasarımı ve yönetimi konusunda daha bilinçli hale getirecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Başaran, M. Müzelerde Sergileme: Planlama, Tasarım ve Uygulama. Bogle, E. (2013). Museum Exhibition Planning and Design. AltaMira Press. Çağlar, A. Etkinlik ve Sergi Yönetimi. Klobe, T. (2014). Exhibitions: Concept, Planning and Design. University of Hawai'i. Locker, P. (2012). Exhibition Design. Laurence King Publishing. Lord, B., & Piacente, M. (2012). The Manual of Museum Exhibitions. Rowman & Littlefield. Mesher, L., & Locker, P. (2010). Basics Interior Design 01: Retail Design. AVA Publishing. Özgöker, A. Sergi Planlama ve Tasarımı. Savaş, M. Markalaşma Sürecinde Fuarlar ve Etkinlikler. Stevens, R. P. (2007). Trade Show & Event Marketing: Plan, Promote & Profit. South-Western Cengage Learning. Taşçıoğlu, M. (2020). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan. Dost Kitabevi.

Notlar

İnternet Videoları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sergileme Sanatı ve Tarihine Giriş: • Öğrenciler, sergileme sanatının tarihi ve temel prensiplerini öğrenecekler.
ÖÇ02 Sergi Mekanları ve Tasarımı: • Farklı sergi mekanları ve tasarım stratejileri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
ÖÇ03 Aydınlatma ve Görsel Sunum Teknikleri: • Etkili aydınlatma ve görsel sunum tekniklerini uygulayabilecekler.
ÖÇ04 Teknolojinin Sergilerde Kullanımı: • Sergilemede kullanılan teknolojiler ve dijital araçların etkilerini keşfedecekler.
ÖÇ05 Küratörlük ve Sergi Yönetimi: • Etkili küratörlük ve sergi yönetimi becerilerini geliştirecekler.
ÖÇ06 Sergi Eleştirisi ve Değerlendirme: • Sergileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği kazanacaklar. yenilikçi potansiyellerini değerlendirecekler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sergileme Sanatına Giriş. Sergileme sanatının tanımı ve önemi. Sergileme tarihine genel bakış. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sergi Mekanları ve Düzenlemeleri. Farklı sergi mekan tipleri ve özellikleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sergileme İçin Tasarım İlkeleri. Görsel düzenleme ve kompozisyon teknikleri. Ziyaretçi deneyimini şekillendiren unsurlar. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Aydınlatma ve Görsel Sunum Teknikleri. Aydınlatma tasarımının sergilerdeki rolü. Görsel malzemelerin etkin sunumu. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sergilemede Kullanılan Teknolojiler. Dijital ve interaktif sergileme araçları. Teknolojinin sergi deneyimine etkileri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Küratörlük ve Sergi Yönetimi. Sergi küratörlüğünün temelleri. Etkili sergi yönetimi stratejileri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sergi Eleştirisi ve Değerlendirme. Sergilerin eleştirel analizi. Başarılı bir serginin ölçütleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Bir sanat sergisi için kavramsal bir plan oluşturulması yönünde hazırlık yapılması tavsiye edilmektedir. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Çağdaş Sergi Örnekleri İncelemesi. Yenilikçi sergi örneklerinin analizi. Çağdaş sanat sergilerinden örnekler. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Katılımcı ve Deneyimsel Sergileme. İzleyici katılımını teşvik eden sergi tasarımları. Deneyimsel ve etkileşimli sergi örnekleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Sergileme Etik ve Hukuki Konuları. Sergilerde etik ve hukukun önemi. Fikri mülkiyet ve sergi hakları. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kültürlerarası Sergileme Pratikleri. Farklı kültürlerde sergileme yaklaşımları. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenci Proje Tasarımları. Öğrencilerin kendi sergi projelerini tasarlama süreci. Tasarım önerileri ve konsept geliştirme. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Proje Revizyonu ve Geliştirme. Öğretmen ve akran değerlendirmeleri ile projelerin incelenmesi. Revizyon ve iyileştirme önerileri Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Proje Tamamlama. Projelerin son hali üzerinde çalışmalar. Final ve sunum teknikleri Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sergi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sergi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.06.2024 03:02