Genel Bilgi
Kod | STA1727 |
Ad | Sergileme Tasarımı ve Küratörlük |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Önceki birikimlerden yararlanarak profesyonel alanlarda uygulanabilecek sergi tasarım tasarımları yapmak.
Dersin İçeriği
Grafik sanatı ve tasarımı konusunda edinilen kuramsal ve kılgısal (pratik) bilgi ve deneyimlerin, yapılacak projeyle daha da varsıllaştırılarak, üst düzeye çıkarılması, pekiştirilmesi. Sonuçlandırılan projelerin, sergileme alanında mekan analizleri yapılarak, sunumunun gerçekleştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Locker,P. (2011) Basic lnterior Design, Exhibition Design, Ava Publishing, England. Hughes,F. (2015) Exhibition Design: an lntroduction, Laurence King Publishing, England. Dziekan,V. (2012) Virtuality and The Art Exhibition: Curatorial Design for Multimedia Museum, lntellect Books, England. Kate, G & Haira, W. & Williams, H. & Wintle, C. (2024) Histories of Exhibition Design in The Museum, Routledge, England.
Notlar
Form Books, Designer Profile 2010-2011 Germany, Austria, Switzerland. Volume 1: Exhibition Design, England.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Tasarım sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir. |
ÖÇ02 | Araştırma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Grafik Tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirir. |
ÖÇ04 | Estetik olanın seçimini yapar. |
ÖÇ05 | Profesyonel ve özgün grafik tasarım çalışmaları yapar |
ÖÇ06 | Grafik Tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ07 | Grafik Tasarımın uygulama alanlarından en az birisi konusunda yeterli olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sergileme tasarımının tarihçesi | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Güncel sanat etkinliklerinin sergileme tasarımları açısından değerlendirilmesi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Kavramsal sanat ve enstalasyon örneklerinin incelenmesi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Sergileme yöntemleri hakkında temel bilgiler | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Sanat-Sanatçı-İzleyici üçgeni hakkında tartışma | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Küratörün sanata-sanatçıya katkısı hakkında görüşler | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Kuratörün sanata-sanatçıya katkısı hakkında görüşler 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Sunum hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Grafik tasarım ürünleri için bir serginin planlaması | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Ön araştırma, eserlerin seçilmesi ve kategorizasyonu | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Sergileme yönteminin belirlenmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sergileme planının oluşturulması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Eserlerin sergiye hazırlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Eserlerin sergiye hazırlanması 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sunum, sergileme | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |