YMOP135 Hareket I

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP135
Ad Hareket I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması. 16. yy'dan günümüze kadar Avrupa dönem tavır ve rütellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre uygulanması. Beden kullanım estetiğinin, plastiğinin ve vücut koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi elemetlerinin edinilmesi ve kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Öğrencinin beden esnekliği,estetiği ve vücut koordinasyonu geliştirildikten sonra temel koreografi çalışmalarının yapılması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo

Notlar

bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dönem tavır ve rütüellerinin hiyerarşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde egzersizlerle kavrar ve uygular.
ÖÇ02 Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyerarşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular.
ÖÇ03 Farklı dinlere ait ritüelleri hiyerarşi sıralamasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular.
ÖÇ04 Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini kavrar ve uygular.
ÖÇ05 Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini kavrar ve uygular.
ÖÇ06 Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzalarda müzik eşliğinde kavrar ve uygular.
ÖÇ07 Dönemlerin hiyerarşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı kurallarını bilir, müzik eşliğinde kavrar ve uygular.
ÖÇ08 Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine uygun olarak ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 19. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 19. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 19. yy-20. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 "19. yy-20. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Genel değerlendirme Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 19. yy-20. yy dönemlerin breysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 19. yy-20. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Carmen Operasında yelpaze kullanımı üzerine uygulama egzersizleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Carmen Operasında pelerin kullanımı üzerine uygulama çalışmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 19. -20. yy´da aksesuarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 19. yy-20. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış breysel egzersizleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Yarı Yıl Sınavı Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise´e giriş. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 "Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
18 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
19 "Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci, sekizinci figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
20 Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
21 Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
22 Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
23 Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
24 Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
25 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
26 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
27 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
28 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
29 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
30 Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
32 Final Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:36