SSB101 Koro I

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SSB101
Ad Koro I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çok sesliliğe hazırlık, ses ısıtma, ton, entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.

Dersin İçeriği

Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması yoluyla koroyu oluşturan bireylerin birlikte farklı dönem,stil ve teknikte koral eserleri seslendirebilme becerilerinin oluşturulması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Muammer Sun Koro eserleri dizini Suna Çevik Koro Eğitimi Saip Egüz Koro Eğitimi Ulusal ve Uluslararası Koro repertuarından koronun teknik seviyesine göre çalışılmak üzere oluşturulmuş eser repertuarı

Notlar

Koro eğitimi ile ilgili yazılmış yüksek lisans tezlerinden derlenen ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma, nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
ÖÇ03 Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır.
ÖÇ05 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ06 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
ÖÇ07 Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır.
ÖÇ08 Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
2 Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 Ses,solunum organlarının tanıtılması. E.Bayraktar'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri. Z.Sağlıker'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
5 Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 Vurgular, anlatım çalışmaları. İstiklal Marşı'nın çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
8 Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius'un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
9 Kısa koro tarihinin tanıtılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Saip Egüz'ün eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Halk ezgisi "Zekiyem"in çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 D.Frederichi'nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Legato-Staccatokavramlarının çalışılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Nüans kavramlarının tanıtılması. O.Gibbong'un eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Ses araştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
17 Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
18 Ses, diyafram, ağız, duruş ile ilgili araştırmalar. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
19 Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları. D.Friderichi'nin eseri (tekrar) Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
20 Eser içeriği için doğru motivasyon. F.Schubert'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
21 H.Akay'ın eserinin çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
22 İç ve dış yumuşamanın öneminin kavranması. G.Gstoldi'nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
23 Farklı bir yapı:Türk Müziği. Ali Sevgi'nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
24 Türkiye ve Batı Koro tarihi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
25 Marşlarımız: 10.Yıl Marşı Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
26 F.Schubert'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
27 H.Akay'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
28 Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost'un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
29 Atatürk ve müzik. E.Zuchmayer'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
30 Belli başlı korolardan dinletiler sunulması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
31 Genel tekrar sınava hazırlık Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
32 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 63
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,52
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:36