Genel Bilgi
Kod | SSB101 |
Ad | Koro I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çok sesliliğe hazırlık, ses ısıtma, ton, entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.
Dersin İçeriği
Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması yoluyla koroyu oluşturan bireylerin birlikte farklı dönem,stil ve teknikte koral eserleri seslendirebilme becerilerinin oluşturulması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Muammer Sun Koro eserleri dizini Suna Çevik Koro Eğitimi Saip Egüz Koro Eğitimi Ulusal ve Uluslararası Koro repertuarından koronun teknik seviyesine göre çalışılmak üzere oluşturulmuş eser repertuarı
Notlar
Koro eğitimi ile ilgili yazılmış yüksek lisans tezlerinden derlenen ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma, nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ07 | Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır. |
ÖÇ08 | Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
2 | Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Ses,solunum organlarının tanıtılması. E.Bayraktar'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri. Z.Sağlıker'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Vurgular, anlatım çalışmaları. İstiklal Marşı'nın çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
8 | Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius'un eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
9 | Kısa koro tarihinin tanıtılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Saip Egüz'ün eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Halk ezgisi "Zekiyem"in çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | D.Frederichi'nin eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
14 | Legato-Staccatokavramlarının çalışılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Nüans kavramlarının tanıtılması. O.Gibbong'un eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Ses araştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
17 | Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
18 | Ses, diyafram, ağız, duruş ile ilgili araştırmalar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
19 | Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları. D.Friderichi'nin eseri (tekrar) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
20 | Eser içeriği için doğru motivasyon. F.Schubert'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
21 | H.Akay'ın eserinin çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
22 | İç ve dış yumuşamanın öneminin kavranması. G.Gstoldi'nin eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
23 | Farklı bir yapı:Türk Müziği. Ali Sevgi'nin eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
24 | Türkiye ve Batı Koro tarihi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
25 | Marşlarımız: 10.Yıl Marşı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
26 | F.Schubert'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
27 | H.Akay'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
28 | Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost'un eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
29 | Atatürk ve müzik. E.Zuchmayer'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
30 | Belli başlı korolardan dinletiler sunulması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
31 | Genel tekrar sınava hazırlık | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |