Genel Bilgi
Kod | TMT726 |
Ad | Disiplinlerarası Sanat Pratikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Amacı / Hedefi
"Disiplinlerarası Sanat Pratikleri" yüksek lisans dersinin amacı, farklı sanat disiplinlerini bir araya getirerek öğrencilere yaratıcı ve yenilikçi bir perspektif sunmaktır. Öğrencilerin kendi sanatsal kimliklerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Disiplinlerarası işbirliği ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Farklı sanat disiplinlerinin birbiriyle etkileşimini ve entegrasyonunu incelemek. Yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi ile disiplinlerarası sanatsal pratikler yapma Öğrencilerin kendi sanatsal ifadelerini genişletmeleri için yeni perspektifler sunma. Toplumsal ve kültürel konuları ele alarak sanatın toplum üzerindeki etkisini anlamak ve tartışmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dr. Birgül Alıcı, Doç. Dr. Nazan Oskay. 2023. Sanat Ve İletişim Araştırmaları 1LİTERATÜRK ACADEMİA
Notlar
Suzanne Ostersmith (Author), Kathleen Jeffs (Author)2022. Interdisciplinary Arts: Integrating Dance, Theatre, and Visual Arts Paperback
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru ekipman, materyal ve donanım kullanımı, atölye güvenliği, proje aşamaları ve atölye sürekliliği konusunda bilgi sahip olur. |
ÖÇ02 | Disiplinlerarası çalışma yöntem ve becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Tekstil, Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel gibi çağdaş disiplinler arasındaki ilişkileri analiz eder. |
ÖÇ04 | Çağdaş sanat pratiklerinin diğer disiplinlerle ilişkisi hakkında düşünme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Disiplinlerarası bir yaklaşımla üretilen sanat uygulamalarını açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar: Disiplinlerarası Sanatın Tanımı ve Önemi, Sanat Disiplinlerinin Kesişimi ve Etkileşimi | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Sanatta Temsiliyet, farklı disiplinlerinden örneklerle açıklama, eleştiri ve analiz. , Sanat Kuramları | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Sanat Üretimleri ve Mekan ilişkisi | Güncel sergiler gezilir. Güncel sanat dergileri taranır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
4 | Teknoloji ve Sanatın Entegrasyonu | Güncel sergiler gezilir. Güncel sanat ve bilim dergileri taranır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Sanatsal Üretimde Kinetik Yaklaşımlar | Literatür taraması yapılmalı ve güncel sanat dergileri takip edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Problem Çözme |
6 | Doğa ve Sanatın Etkileşimi: Sanatın Doğayla Bütünleştiği Projelerin İncelenmesi | Güncel sergiler gezilir. Güncel sanat dergileri taranır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Tekstil - Fotoğraf İlişkisi / Seramik - Resim İlişkisi / Tekstil - Heykel İlişkisi / Müzik - Tekstil - İç Mimari İlişkisi / vs. | Güncel sergiler gezilir. Güncel sanat dergileri taranır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Sınava teorik hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrencilerin sanatsal üretimlerinin diğer plastik sanatlarla etkileşimli disiplinlerarası tasarımları ile ilgili proje hazırlıkları ve manifestolarının tartışılması. | Projeler için bireysel araştırmalar yapılmalı ve tema belirlenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Edebiyat ve Görsel Sanatların Etkileşimi: Edebiyatın Görsel Sanatlara Etkisi, Sanatçıların Edebiyatı Görsel Bir Dile Dönüştürmesi, Kitap Tasarımı ve Görsel Hikaye Anlatımı / Projesi: Öğrencilere bir edebi eserden yola çıkarak görsel bir yorum oluşturma görevi verilecek. Uygulama eskizlerinin oluşturulması. | Projeler için bireysel araştırmalar yapılmalı ve manifestolar yazılmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Görsel Sanatların Performans Sanatlarıyla Etkileşimi: Sergiler ve Performans Sanatları Etkinliklerinin İncelenmesi | Güncel sergiler üzerine görüşler yazılmalı ve yeni sergileme biçimleri üzerine literatür araştırması yapılmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
12 | Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat Üretimlerinin detaylarının tartışılması | konuya ilişkşn düşünceler tartışılarak sunum hazırlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | Disiplinlerarası Sanat Üretimlerinde Farklı Sunumları ve Sergilenme Biçimlerinin tartışılması | Konuyla ilgili düşüncelerin tartışıldığı bir sunum hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
14 | Disiplinlerarası, Multidisiplinler ve İnterdisipliner yaklaşımlar üzerine tartışma | Konuyla ilgili düşüncelerin tartışıldığı bir sunum hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Farklı Sunum ve Sergileme Biçimleri üretme | Disiplinler arası öğrenci Projelerinin sunumunun tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Sunumları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Sunumları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,80 | ||
AKTS | 6 AKTS |