TMT726 Disiplinlerarası Sanat Pratikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT726
Ad Disiplinlerarası Sanat Pratikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

"Disiplinlerarası Sanat Pratikleri" yüksek lisans dersinin amacı, farklı sanat disiplinlerini bir araya getirerek öğrencilere yaratıcı ve yenilikçi bir perspektif sunmaktır. Öğrencilerin kendi sanatsal kimliklerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine olanak sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Disiplinlerarası işbirliği ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Farklı sanat disiplinlerinin birbiriyle etkileşimini ve entegrasyonunu incelemek. Yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi ile disiplinlerarası sanatsal pratikler yapma Öğrencilerin kendi sanatsal ifadelerini genişletmeleri için yeni perspektifler sunma. Toplumsal ve kültürel konuları ele alarak sanatın toplum üzerindeki etkisini anlamak ve tartışmak.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dr. Birgül Alıcı, Doç. Dr. Nazan Oskay. 2023. Sanat Ve İletişim Araştırmaları 1LİTERATÜRK ACADEMİA

Notlar

Suzanne Ostersmith (Author), Kathleen Jeffs (Author)2022. Interdisciplinary Arts: Integrating Dance, Theatre, and Visual Arts Paperback


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğru ekipman, materyal ve donanım kullanımı, atölye güvenliği, proje aşamaları ve atölye sürekliliği konusunda bilgi sahip olur.
ÖÇ02 Disiplinlerarası çalışma yöntem ve becerisi kazanır.
ÖÇ03 Tekstil, Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel gibi çağdaş disiplinler arasındaki ilişkileri analiz eder.
ÖÇ04 Çağdaş sanat pratiklerinin diğer disiplinlerle ilişkisi hakkında düşünme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Disiplinlerarası bir yaklaşımla üretilen sanat uygulamalarını açıklayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Temel Kavramlar: Disiplinlerarası Sanatın Tanımı ve Önemi, Sanat Disiplinlerinin Kesişimi ve Etkileşimi Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Sanatta Temsiliyet, farklı disiplinlerinden örneklerle açıklama, eleştiri ve analiz. , Sanat Kuramları Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Sanat Üretimleri ve Mekan ilişkisi Güncel sergiler gezilir. Güncel sanat dergileri taranır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
4 Teknoloji ve Sanatın Entegrasyonu Güncel sergiler gezilir. Güncel sanat ve bilim dergileri taranır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Sanatsal Üretimde Kinetik Yaklaşımlar Literatür taraması yapılmalı ve güncel sanat dergileri takip edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Problem Çözme
6 Doğa ve Sanatın Etkileşimi: Sanatın Doğayla Bütünleştiği Projelerin İncelenmesi Güncel sergiler gezilir. Güncel sanat dergileri taranır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 Tekstil - Fotoğraf İlişkisi / Seramik - Resim İlişkisi / Tekstil - Heykel İlişkisi / Müzik - Tekstil - İç Mimari İlişkisi / vs. Güncel sergiler gezilir. Güncel sanat dergileri taranır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Sınava teorik hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrencilerin sanatsal üretimlerinin diğer plastik sanatlarla etkileşimli disiplinlerarası tasarımları ile ilgili proje hazırlıkları ve manifestolarının tartışılması. Projeler için bireysel araştırmalar yapılmalı ve tema belirlenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Edebiyat ve Görsel Sanatların Etkileşimi: Edebiyatın Görsel Sanatlara Etkisi, Sanatçıların Edebiyatı Görsel Bir Dile Dönüştürmesi, Kitap Tasarımı ve Görsel Hikaye Anlatımı / Projesi: Öğrencilere bir edebi eserden yola çıkarak görsel bir yorum oluşturma görevi verilecek. Uygulama eskizlerinin oluşturulması. Projeler için bireysel araştırmalar yapılmalı ve manifestolar yazılmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Görsel Sanatların Performans Sanatlarıyla Etkileşimi: Sergiler ve Performans Sanatları Etkinliklerinin İncelenmesi Güncel sergiler üzerine görüşler yazılmalı ve yeni sergileme biçimleri üzerine literatür araştırması yapılmalı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
12 Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat Üretimlerinin detaylarının tartışılması konuya ilişkşn düşünceler tartışılarak sunum hazırlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
13 Disiplinlerarası Sanat Üretimlerinde Farklı Sunumları ve Sergilenme Biçimlerinin tartışılması Konuyla ilgili düşüncelerin tartışıldığı bir sunum hazırlanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
14 Disiplinlerarası, Multidisiplinler ve İnterdisipliner yaklaşımlar üzerine tartışma Konuyla ilgili düşüncelerin tartışıldığı bir sunum hazırlanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
15 Farklı Sunum ve Sergileme Biçimleri üretme Disiplinler arası öğrenci Projelerinin sunumunun tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Sunumları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Sunumları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 7 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 145
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,80
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 01:05