MOP215 Sahne II

8 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MOP215
Ad Sahne II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA
Dersin Öğretim Elemanı Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Opera eserlerini seslendirebilmek için ses materyalinin ve beden plastiğinin tanınması, ses-nefes koordinasyonunun doğru,etkin ve sağlıklı olarak kullanılması, nefes kontrol tekniklerinin kullanılması.

Dersin İçeriği

Öğrencinin seviyesine uygun olarak belirlenmiş özel teknik egzersizlerin uygulanması ve opera şan repertuarından seçilmiş belli başlı eserlerin teknik ve müzikal olarak piyano eşliğiyle çalışılması.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

bulunmamaktadır

Notlar

Opera kitapları; Mozart, Verdi, Puccini, Bellini, Rossini, Donizetti, Pergolesi, Paisiello, Çaykovski, Musorgski, Glinka, Rimski - Korsakov, Nicolai, Bizet, Haendel, Purcell, Dvorjak, Massenet, Saint Saens, Boito, Weber, S.Ada, M.Sun


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendi psikolojisi ve bedeniyle ilgili farkındalık kazanır.
ÖÇ02 Oyunculuk temel ve ileri tekniklerini kavrar ve uygular.
ÖÇ03 Sahneyi kullanma,partneri dinleme ve algılama,sahne hafızasını geliştirme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sahnede odaklanma ve gözlem becerisi kazanır.
ÖÇ05 Hayal gücünü kullanma ve sahne doğaçlaması yapma becerisi kazanır.
ÖÇ06 Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
ÖÇ07 Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir.
ÖÇ08 Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bireysel repertuar belirlenmesi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 repertuardan seçilen eserin deşifresinin yapılması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
3 eserin metin analizinin yapılması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
4 eserle ilgili artikülasyon çalışmasının yapılması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
5 eserin eşlikle sahne üzerinde çalışılması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
6 eserin sahne üzerinde ezber olarak pratiğinin yapılması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
7 eserin sahne kullanımı, dekor,kostüm ve aksesuarlarla birlikte pratiğinin yapılması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
8 seçilen komik aryanın deşifresi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
9 aryanın metin analizi ,text üstünde çalışma bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
10 aryanın karakter analizi ve artikülasyon çalışması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
11 arya için sahne kullanımı pratiği bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
12 sahne pratiği, alan kullanımı bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
13 Aria sahneleme - bireysel çalışma bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
14 Düetler sahneleme 1 - bireysel çalışma bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
15 Düetler sahneleme 2 - bireysel çalışma bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 düet için verilen eserin deşifrajının yapılması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
18 eserin metin analizi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
19 eserle ilgili artikülasyon çalışması ,karakter analizi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
20 eserle ilgili ezber çalışması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
21 eserle ilgili sahneleme pratiği,alan kullanımı bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
22 eserle ilgili dekor,kostüm ve aksesuarlı çalışma yapılması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
23 terzet eserle ilgili bireysel deşifraj çalışması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
24 eserle ilgili metin , karakter analizi ve artikülasyon çalışması bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
25 Terzet sahneleme - bireysel çalışma, möbil - aksesuar bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
26 farklı recitativ tekniklerin geliştirilmesi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
27 Gerekli, farklı recitativ tekniklerin geliştirilmesi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
28 Arialar, Düetler, Terzetlerle ilgili yorum geliştirilmesi ve dayanaklılık egzersizleri bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
29 Arialar, Düetler, Terzetlerle ilgili yorum geliştirilmesi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
30 Arialar, Düetler, ilgili yorum geliştirilmesi ve dayanaklılık egzersizleri-1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
31 Arialar, Düetler, Terzetlerle ilgili yorum geliştirilmesi ve dayanaklılık egzersizleri-2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
32 Final Sınavı. Halka açık performans Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 4 120
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 188
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,52
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 12:21