Genel Bilgi
Kod | RES709 |
Ad | Grafik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarım alanına dair sorular geliştirmek; ulusal ve uluslararası grafik tasarım etkinliklerine yönelik tasarım disiplinleriyle oluşturulmuş projelerde yer almalarını sağlamak. Dijital ve basılı medyalarda araştırma yapmaya yöneltmek. Tasarım sürecinde ürüne ulaşma yollarını araştırmak. Süreçleri algılayıp özgün bir grafik ürün oluşturmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tasarım sorunlarını araştıran, ortaya koyan ve tasarım önerileriyle çözüm sunan ve sunduğu çözüm sonuçlarına yazdığı araştırma makalesi ve bildirisiyle kamuoyuna sunan profesyonel ve akademik ortamda çalışabilecek tasarımcılar yaratmak.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Guitton, P. (2008). Logos. Index Book. (ISBN-10: 8496309851). 2. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. 3. Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Mavi Ağaç Yayınları: İstanbul. 4. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson 5. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge. 6. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters .
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarımın temel kavramlarını ve prensiplerini öğrenerek bu alandaki teorik bilgi birikimlerini artırır. |
ÖÇ02 | Grafik tasarım sürecindeki planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını etkili bir şekilde yönetme becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Tasarım disiplinleri ile iş birliği yaparak, grafik tasarım projelerine özgün ve yaratıcı bir perspektif kazandırır. |
ÖÇ04 | Tasarım süreçlerini anlamlandırarak, özgün ve yaratıcı grafik ürünler ortaya koyar. |
ÖÇ05 | Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir. |
ÖÇ06 | Kendine özgü grafik tasarım biçemine sahip olur. |
ÖÇ07 | Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma; ders akışı hakkında bilgilendirme | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2.Grafik tasarım ile ilişkilendirilerek sorular hazırlanması. | 2.Sunum, ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | 3.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 3.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | 4.Sorulara paralel proje geliştirme; görsel çözümleme | 4.Benzer projeler sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | 5.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 5.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | 6.Proje eskizlerinin sunumu | 6.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | 7.Belirlenen tasarım projesi süreç değerlendirmesi | 7.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınavlar | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 9.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
10 | 10.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 10.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
11 | 11.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
12 | 12.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 12.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 13.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 13.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
14 | 14.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi | 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | 15.Proje ve makalenin sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi | 15.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |